העליון קבע

נצחון חרדי בארצות הברית: "מוות מוחי לא יוכר כמוות מלא"

יחזקאל נקר, יהודי חרדי מניו יורק, היה מוטל בבית החולים ונותח נגד רצון המשפחה - למרות שסבל רק ממוות מוחי • כעת מגיעה פסיקתו של בית המשפט העליון בניו יורק (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ניצחון חרדי בארה"ב: מוות מוחי לא יוכר עוד כמוות של ממש, כך פסק בית המשפט העליון של ניו יורק.

ארגונים חרדיים ויהודיים בארצות הברית בירכו על פסיקת בית המשפט, שבאה לאחר מאבק בן שנתיים בעניינו של יחזקאל נקר, יהודי חרדי מניו יורק שנפטר ב-2017.

נקר, שאושפז אז בבית החולים הפרסביטריאני בניו יורק, ספג מוות מוחי ב-31 למאי 2017. למרות התנגדותם של בני המשפחה, ביצע בית החולים 'נתיחה לאחר המוות' במוחו של יחזקאל, שכן צוות בית החולים התייחס למצבו כאל מוות של ממש ואף הוציא תעודת פטירה.

למעשה, נפטר יחזקאל כמעט חודש לאחר מכן - ב-22 ליוני 2017. שרה נקר - רעייתו של המנוח ובני משפחתה פנו לארגון חרדי-אמריקני בשם 'חיים ארוכים', הפועל בדיוק בסוגיה זו, ויחד הובילו מאבק משפטי שהגיע עד לבית המשפט העליון של ניו יורק.

הנפטר, יחזקאל ז"ל (באדיבות המצלם)

בסופו של תהליך, שלשום (שלישי) פסק דווין פ. כהן, שופט בית המשפט העליון, כי יש לשנות את תעודת הפטירה שהנפיק בית החולים, ולציין בו את התאריך בו נפטר יחזקאל - במקום את התאריך בו אירע המוות המוחי.

בהכרעה חשובה זו ציין השופט כהן כי זכויותיו הדתיות של יחזקאל נקר נרמסו ונפגעו, כאשר בית החולים ביצע בדיקות מוות כנגד התנגדותה הדתית של המשפחה. עוד נכתב בפסק הדין, כי "התאמה סבירה יכולה להתרחש רק על ידי עבודה עם המטופל (או בעל האישור)".

ב'חיים ארוכים' בירכו על הפסיקה, והדגישו כי גם במדיניות בית החולים חל שיפור.

הרב גדליה ויינברגר, יו"ר מועצת מנהלי הארגון, אמר כי "בית החולים הפרסביטריני של ניו-יורק הוא בית חולים מהשורה הראשונה, שבו מטופלים רבים מחולי הקהילה החרדית". "בית החולים הפרסביטריני של ניו יורק עשה טעות עם מר נקר, והם נחושים כי זה לאישוב על עצמו", אומרת לאה הורוביץ, בכירה בארגון.

מתוך הפסיקה (צילום: TLS)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר