המיסיונרים מודים:

יד לאחים גרם לאנשינו לנטוש את הנצרות ולחזור ליהדות

מגזין מיוחד שמוציא יד לאחים כבר חמש שנים גרם ליהודים החברים בכת הנוצרית "היהודים המשיחיים" לעזוב אותה • בפרסום פנימי מודים המיסיונרים: יד לאחים מחזיר מיסיונרים ליהדות (יהדות, שיווקי)

אלפי גליונות 'מחפשים' שיצא לאור לפני חודשיים, עם הגיעם מבית הדפוס ליד לאחים (צילום: יח"צ)

מגזין מיוחד שהחל יד לאחים להוציא לאור לפני חמש שנים גרם לעוד ועוד יהודים החברים בכת הנוצרית "היהודים המשיחיים" לעזוב אותה • בתחילה ניסו המיסיונרים להמעיט בערך הכתבות והסיפורים המובאים בסדרת המגזינים, אבל משהתברר כי מדובר בנשק שובר שוויון של יד לאחים, הם החלו לאיים על פעילי הארגון וניסו לתת מענה תיאולוגי שלא צלח • בפרסום פנימי מודים המיסיונרים: יד לאחים מחזיר מיסיונרים ליהדות • ביד לאחים אמרו השבוע "אין ספק שהודאת המיסיונרים, שבטח אף מגלה טפח ומכסה טפחיים, מראה עד כמה אנו מצליחים בס"ד לבלום ולדחוק לאחור את ההשפעה המיסיונרית"

מזה כחמש שנים מוציאים ביד לאחים מגזין מושקע וקבוע בשם 'מחפשים' שנועד לתת מענה תיאולוגי ליהודים שנפלו ברשת כת המיסיון "היהודים המשיחיים". הכתבה המרכזית בכל גיליון של 'מחפשים' מביאה ראיון עם בכיר במיסיון שחזר ליהדותו באמצעות יד לאחים, אשר מגולל את סיפור חייו, את הנסיבות שהביאו אותו להיכנס לכת וכן את ההבנה על הטעויות שעשה ואת דרכו חזרתו ליהדות. כתבות נוספות עוסקות בחשיפת מסכת השקרים של המיסיונרים, הסברת נושאים ביהדות שמסולפים על ידי הכת כדי למשוך יהודים, הרחבה על שקרים וסתירות בתוככי הספר הנוצרי 'הברית החדשה' וכן סיפורים קצרים על יהודים נוספים שעזבו את הכת ונושאים נוספים העוסקים בנושא.

בתחילה ניסו המיסיונרים ללעוג למגזין הראשון שיצא ולא לייחס אליו חשיבות, אבל כשנוכחו לראות כי עוד ועוד יהודים החברים בכת החלו לשאול שאלות על סמך הכתוב ב'מחפשים' הבינו ראשי הכת שמדובר בסכנה של ממש עבורם. לאחר הגיליון השני, כשיהודים יצרו קשר עם יד לאחים וביקשו עזרה ביציאה מהכת, החלו המיסיונרים לדרוש מאנשיהם שלא לקחת את המגזין שמחולק על ידי אנשי השטח של יד לאחים בכניסה לכנסיות המיסיונריות ואף החלו לאיים על הפעילות.

לאחר הגיליון השלישי שיצא, כאשר בכיר במיסיון יצא מהכת בריש גלי, החלו בכת להוציא גיליון משלהם שינסה לתת מענה לטענות יד לאחים והחלו להוציא סדרת סרטוני וידאו על הנושאים המועלים ב'מחפשים'. ביד לאחים מציינים עם זאת בסיפוק כי "תשובות המגוחכות שהתיימרו המיסיונרים להציג, ולא ענו כלל על המופיע במגזיני יד לאחים, כמו גם הרמה הנמוכה שבא הופיעו הדברים, רק פעלו כבומרנג וסחפו עוד ועוד יהודים החוצה.

גם ניסיון של המיסיונרים להפיק גיליון תשובה בשם "מוצאים" נחל כישלון חרוץ והוא חדל להופיע מהר מאוד – לאחר שביד לאחים טרחו והציגו את ילקוט הכזבים שהוא מכיל, אחד לאחד.

למרות שבאופן רשמי המיסיונרים מתכחשים להצלחת יד לאחים להוציא יהודים מהכת, פרסום מיסיונרי פנימית שהגיע ליד לאחים מידי יהודי שעושה את צעדיו החוצה מהכת, מעלה הודאה של המיסיונרים על האפקטיביות של 'מחפשים'.

המיסיונר המומר איתן בר, שנודע בעבר בשל פרובוקציות אנטישמיות מעוררות חלחלה שביצע, כתב בספר חדש, פנימי, כי: "המגזין מכיל התנגדויות והפרכות מצד רבנים אורתודוקסים על יש"ו ואמינות הברית החדשה ...דבר זה גרם לכמה מאמינים יהודיים, כולל כאלה שהיו מיסיונרים, להכחיש את אמונתם בישוע ולחזור ליהדות האורתודכסית".

ביד לאחים אמרו השבוע כי התכתובת הזו מעידה במקצת על חשיבות הפעילות של יד לאחים. "מדי ערב יוצאים צוותים שלנו ועומדים מחוץ לקהילות המיסיונריות הפועלות בארץ. ידענו עד היום על ההצלחות הכבירות שלנו בהרחקת יהודים מכניסה לכת ובהוצאת אלו שנפלו אליה, אבל אין ספק שהודאה כזו מפי המיסיונרים עצמם, שבטח אף מגלה טפח ומכסה טפחיים, מראה עד כמה אנו מצליחים בס"ד לבלום ולדחוק לאחור את ההשפעה המיסיונרית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר