צפו במחאה

"צרפת, הרשי לנו להתפלל ב'קברי המלכים'"

בליבה של הקונסוליה הצרפתית בירושלים, ממוקמים 'קברי המלכים', שלפי המקובלים תפילה לידם מועילה לישועות • צפו במחאה במקום, נגד החלטת צרפת לנעול אותו בפני תפילת יהודים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תיעוד המחאה, וראיון עם העומד מאחוריה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מזה תקופה שקבוצה של יהודים, רובם חרדים, מתוסכלת מהעובדה כי לא ניתנת להם גישה לתפילה על 'קברי המלכים' שבירושלים.

מדובר, כך לפי כמה היסטוריונים, בקבריהם של נקדימון בן גוריון, כלבא שבוע, הלני המלכה וכן עשרות צדיקים שעל פי המסורת גופותיהם טמונות באתר שברחוב צאלח א-דין בבירה.

הסיבה לסגירת האתר המקודש, היא מן הטעם הפשוט שהוא שוכן ממש בתוך בנין הקונסוליה הצרפתית, שבמזרח ירושלים.

הממשל הצרפתי, כך מתברר, מסרב לאפשר תפילה יהודית במקום, מחשש להפיכתו לעוד סמל של היאחזות יהודית בלב השכונה הערבית שייח' ג'ארח.

היום (חמישי) הגיעו עשרות חרדים אל מול שערי הקונסוליה, למחאה נגד צרפת - וגם נגד מדיניות ממשלת ישראל שלטענתם נותנת יד לגישה הצרפתית, בשתיקה או אף יותר מכך.

אחר מיוזמי המחאה, הרב זלמן גרוסמן, מסביר ל'כיכר השבת': "פשוט מאוד; רוצים להפוך את המקום הזה למקום של הנוצרים, בזמן שכל השנים היו באים לפה יהודים להתפלל, כמו לדוגמה מתי שלא ירדו גשמים בארץ ישראל. זה מקובל מכל ה'מקובלים', וחבל שהמקום הזה ככה יהיה סגור".

"מי שיכול מעם ישראל לבוא, לחזק את המקום הזה ולהתפלל בו, יהיו לו ברכות והצלחות בפרט בענייני הפרנסה", בטוח הרב גרוסמן.

לדבריו, "אנחנו מבקשים שיפתחו את המקום, שעם ישראל יוכלו לבוא ולהתפלל פה. זה הכל. לא מבקשים שום דבר, רק שיהודים רוצים לבוא ולהתפלל על קברי המלכים".

"הקונסוליה הצרפתית, מספקת כל מיני תירוצים מתירוצים שונים. למשל אומרים שצריך שיהיה ביטחון...: 'שמעון הצדיק' יש פה באזור, ויש את קבר שמואל הנביא ו'דוד המלך', וברוך השם בכל המקומות אין לנו בעיות עם אף אחד, כי רק באים להתפלל".

יוזם המחאה מסכם: "זה מה שאנחנו מבקשים: תכבדו אותנו - שיהיה מקום לתפילה לעם ישראל, זה הכל".

צפו בתיעוד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר