חצר קאלוב

האדמו"ר משותק, בניו ממשיכים את דרכו - בחייו

האדמו"ר מקאלוב, סובל משיתוק חריף בשנים האחרונות, אך הדבר לא מנע ממנו להמשיך בפעילות למען עם ישראל. כעת, לאור ההידרדרות במצבו, בניו ממשיכים את דרכו (חסידים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
האדמו"ר מקאלוב. ארכיון (באדיבות המצלם)

האדמו"ר מקאלוב, סובל, כידוע, משיתוק חריף בשנים האחרונות, למרות זאת, יצא מעת לעת למסעות וכנסים כחלק מהקדשת חייו למניעת התבוללות ולחיזוק הקהילות היהודיות ברחבי העולם. כעת, לאור ההידרדרות במצבו, בניו ממשיכים את דרכו.

האדמו"ר, רבי משה טאוב, בנו של רבי מנחם שלמה טאוב - בעל 'חקל תפוחין' מקאלוב, מתגורר בוויליאמסבורג שבניו יורק וידוע בפעילותו הרבה להחזרה בתשובה.

במשך השנים נסע האדמו"ר לעשרות מדינות וקיבל קהל. בתמורה לברכה, ביקש מיהודים שבאו לקבלת הקהל להתחזק בקיום מצוות, ותחזק מפעל שבמסגרתו אברכים עוקבים אחר שמירת המצוות של אותם יהודים.

בשנים האחרונות נבצר מהאדמו"ר להמשיך בפעילותו, בשל ניוון השרירים ממנו הוא סובל. הוא משתמש בטכנולוגיה מיוחדת כדי לכתוב בעזרת תנועות עיניו, אך בתקופה האחרונה מצבו של האדמו"ר הידרדר והוא נמנע מהשתתפות בכינוסים פומביים.

לאדמו"ר, בנים וחתנים המכהנים כרבני קהילות, והם לצד חסידיו בעולם, מבקשים להעתיר לרפואת האדמו"ר.

ל'כיכר השבת' נודע כי בחודשים האחרונים, בהן תפקודו אינו מתאפשר, שניים מבניו ממשיכים את מורשתו, כאשר את עיקר הפעילות בישראל עורך בנו בכורו, הרה"צ רבי אליעזר צבי ואחד מבניו הנוספים מבקר באורח קבוע בצרפת לחזק את הקהילה היהודית שחוותה שעות רבות של האדמו"ר בשנותיו הטובות.

בשונה מחסידויות אחרות, ולמרות היותה חסידות שמרנית, הקימה החסידות אתר אינטרנט ודף פייסבוק פעיל עבור יהודים מתקרבים שאינם שומרי תורה ומצוות.

לדברי מקורביו, במשך השנים ביקר האדמו"ר ב-60 מדינות ברחבי העולם ובמאות בתי ספר. הפרסום האחרון אודות האדמו"ר היה בעת אשפוזו לפני חודשים בודדים.

שמו לתפילה: רבי משה בן רייזל לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר