סערה בארה"ב

בגלל ראש הישיבה מ'הפלג' הגר"ב סולוביצ'יק ביטל הגעתו

בשל אזהרת ראש ישיבת לייקווד הגאון הרב מלכיאל קוטלר, המזוהה עם 'הפלג', הגאון רבי ברוך סולוביצ'יק ביטל את הגעתו לדינר היוקרתי עבור קופת הצדקה "תורת חסד" בלייקווד (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: אלי קובין ובאדיבות המצלם)

פרסום ראשון: זה שנים שהקרע הליטאי מעיב גם על סדר היום בישיבת לייקווד בארה"ב כאשר אחד מראשי הישיבה – הגאון רבי מלכיאל קוטלר מזוהה עם אנשי "הפלג".

ל'כיכר השבת' נודע, כי השתייכותו ל"פלג" עוררה סערה השבוע לאחר שראש הישיבה ביטל את הגעתו של הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק מראשי הרבנים המזוהים עם 'דגל התורה' בישראל, לדינר עבור קופת הצדקה המרכזית "תורת חסד" בלייקווד.

הדינר צפוי להיערך במוצ"ש הקרוב בלייקווד, כאשר התכנית המקורית הייתה, כי ראש ישיבת 'תורת זאב' הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק ישמש כנואם הכבוד. אלא שלפני מספר ימים התקשר מקורבו של הגר"מ קוטלר לגר"ב סולובייצ'יק בשמו של ראש הישיבה ומסר בשמו, כי באם ידבר על הנושאים הקשורים ל"הנהגת הדור", הרי שמוטב שלא יגיע.

ר' ברוך הגיב, כי אין בכוונתו לדבר בנושאים פוליטיים בכנס צדקה. אלא שבסופ"ש התקשר מקורבו של ראש ישיבת לייקווד אל הרבנית סולובייצ'ק וביקש בשם ראש הישיבה שר' ברוך סולובייצ'יק יימנע מלהגיע ללייקווד, זאת מחשש שמקומיים המזוהים עם "הפלג" יפזרו פשקווילים בגנותו, בשל השתייכותו להנהגת 'דגל התורה'.

לאחר השיחה הזו, החליט הגר"ב סולובייצ'יק לבטל את כרטיסי הטיסה לארה"ב, זאת מחשש להתנכלויות וחרמות מצד מקומיים שלא יאהבו את נוכחותו בעיר.

אחד ממקורבם של ראש הישיבה הגיב בזעם בשיחה עם כתב 'כיכר השבת': "עצוב שאנשים הקרויים חרדים מעדיפים לפלג ולעסוק בפוליטיקה קטנה וחרמות". לדבריו, "לא ייתכן שראשי ישיבות ורבנים מוחרמים באמריקה רק בשל השתייכותם ופועלם למען הנהגת הדור וחיזוק היהדות החרדית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר