מגעים בצוות מצומצם

הקרב על המקום השלישי: ויז'ניץ ובעלזא - בדרך לפשרה

הזעם בבעלזא סביב סדר המקומות ב'אגודת ישראל', הוביל להקמת צוות מצומצם עם חסידות ויז'ניץ, בניסיון לגבש הסכמות • ל'כיכר' נודע כי הצדדים קרובים להסכמה (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אייכלר וטסלר (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90, באדיבות הצלם)

פרסום ראשון: הזעם בחסידות בעלזא סביב סדר הרשימה של הנציגים החסידיים של 'אגודת ישראל' ברשימת 'יהדות התורה' המשותפת עם 'דגל התורה', היווה צל שהעיב על ההכנות לוועידת 'אגודת ישראל' במלון גלי צאנז בנתניה, בסוף השבוע.

במערכות הבחירות האחרונות, סדר הרשימה ב'אגודת ישראל' היה יעקב ליצמן - נציג הסיעה המרכזית, מאיר פרוש - נציג שלומי אמונים, מנחם אליעזר מוזס - נציג חסידות ויז'נית וישראל אייכלר - נציג חסידות בעלזא.

במשך שנים שרר לו עימות מתחת לפני השטח בין שתי החסידויות - ויז'ניץ ובעלזא, בשאלה מי החסידות היותר גדולה, כאשר בבעלזא הצליחו להטמיע בתקשורת את ההכרה כי בעלזא גדולה יותר, אך הדבר לא בא לידי ביטוי בסדר המקומות ברשימה החסידית.

כעת, בעקבות המגמה המתסמנת בחסידות ויז'ניץ להחליף את נציגם בכנסת, ולבחור ביעקב טסלר במקומו של מנחם אליעזר מוזס, הגבירו בבעלזא את הלחץ למקם את נציג החסידות, ישראל אייכלר, במקום השלישי ברשימת' אגודה', ובמקום השישי ברשימה המאוחדת עם 'דגל' - לפני נציג חסידות ויז'ניץ, בין היתר בטענה כי יש קדימות לח"כ הוותיק - אייכלר, מול הח"כ הצעיר המסתמן - טסלר.

העימות בנושא מתנהל אמנם באופן רשמי בחדרים הסגורים, כאשר שני הצדדים - מחסידות בעלזא ומחסידות ויז'ניץ, מקיימים דיונים בימים האחרונים, בניסיון להגיע לסיכומים על סדר הרשימה - עוד לפני כינוס הוועידה ביום רביעי.

ל"כיכר השבת" נודע כי בצוות חברים הרב ראובן ברייש וח"כ ישראל אייכלר - מצד בעלזא, מזכיר המועצת הרב יעקב ולצר, הרב בן ציון שטנגר ויעקב טסלר - מצד ויז'ניץ.

בכירים ב'אגודת ישראל' מעריכים הבוקר בשיחה עם "כיכר השבת" כי הצדדים יגיעו לפשרה בהקדם, כאשר ההצעה המסתמנת כרגע היא הסכמה על המקום השלישי בין ויז'ניץ לבעלזא, כאשר אחת החסידויות תקבל את המקום השלישי של 'אגודת ישראל' בבחירות הקרובות ואילו החסידות השנייה תקבל את המקום השלישי בבחירות הבאות.

"הדיונים מתנהלים ומסתמנת פשרה כבר ביממה הקרובה", אומר אחד הבכירים המעורים בפרטים ומציין כי להערכתו בעלזא לא יחרימו את הוועידה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר