איראן מאיימת: הטילים המדוייקים כבר נמצאים בעזה

מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, עלי שמחאני, מאיים על ישראל בטילים מדוייקים שנמצאים כבר, לדבריו, בידי ארגוני הטרור חיזבאללה בלבנון ובידי החמאס בעזה (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: חמאס)

האיראנים לא מהססים לאיים באופן גלוי כנגד ישראל: מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, עלי שמחאני, אמר הבוקר (שלישי), בכנס הלאומי לטכנולוגיית החלל באוניברסיטה למדע וחלל באיראן, כי "הטילים בעלי הדיוק הגבוה שנמצאים בידי אנשי ההתנגדות בעזה ובלבנון ערוכים להפוך כל טיפשות שלהם (של ישראל) לאש מהגיהנום".

האיומים של הבכיר האיראני נאמרו על רקע התקיפה הישראלית בתחילת השבוע שעבר כנגד יעדים איראניים בסוריה, תקיפה שהגיעה בעקבות ירי רקטה איראנית לכיוון החרמון. הרקטה יורטה על ידי מערכת כיפת ברזל ובתקיפה הישראלית נהרגו על פי הדיווחים הסורים לפחות 21 בני אדם ביניהם 12 אנשי משמרות המהפכה.

התיעוד הישראלי של התקיפה בסוריה

שמחאני, הצהיר בנוסף, כי איראן תמשיך לפתח את טכנולוגיית הלוויינים שלה למרות לחצי המערב ואמר, כי "אין לאיראן כוונה להגדיל את טווח הטילים הצבאיים, אך בהתבססות על הדוקטרינה ההגנתית שלנו, נמשיך לעבוד על דיוקם. יכולות הטילים שלנו לעולם לא יהיו נושא לדיון. התוצר הלאומי שלנו מספיק כדי לענות על הצרכים של כוחותינו".

"הרעש באמצעי תקשורת מערביים וביישות הציונית סביב קשירת תוכניות החלל האיראניות לשיפור יכולות הטילים שלה נועד להוליך שולל את דעת הקהל העולמית. לאיראן אין מגבלות מדעיות או מעשיות להגדיל את טווח הטילים שלה", טען הבכיר האיראני.

כזכור, טען ראש הממשלה בנימין נתניהו כי מדובר בתכנית צבאית לכל דבר ועניין, "איראן משקרת עכשיו כשהיא כביכול משגרת לוויין תמים לחלל, אבל בעצם היא מנסה את השלב הראשון של טיל בין-יבשתי בניגוד לכל ההסכמים", אמר נתניהו.

הבכיר האיראני התייחס גם לפרשת השר לשעבר גונן שגב, שהודה והורשע בבית המשפט בריגול חמור לטובת איראן ובמסירת ידיעות לאויב כמו גם למנהרות חיזבאללה: "אין בושה גדולה יותר ליישות הציונית, הטוענת שיש לה עליונות מודיעינית, מכך שאחד השרים שלהם הפך למרגל, ולחפירת מאות קילומטרים של מנהרות תחת היישות הזאת".

במערכת הביטחון הישראלית נמצאים בכוננות מוגברת מחשש לתגובה איראנית לאחר התקיפה בשבוע שעבר. כבר עתה מאיים בא כוחה של איראן באזור, חסאן נסראללה בנוגע לתקיפת ישראל באמצעות טילים כשהוא טוען בניגוד לעמדה הישראלית כי בידיו טילים מדויקים.

אמש (שני) התייחס נשיא המדינה רובי ריבלין בדבריו בכנס INSS למעורבות האיראנית באזור ואמר: "יש הסבורים שהתוכניות האזוריות האיראניות נבלמו, או עברו התאמה בגלל פעילות ישראל. יש שרואים הסלמה ברמות החיכוך ובכל מקרה, איראן, כך אני מאמין, צפויה להחריף תגובותיה למדיניות הישראלית בצפון - בסוריה וגם בלבנון.

"האתגר האיראני אינו מתמצה בזירה הצפונית, אלא נוגע לזירה הדיפלומטית העולמית. המשך הניסויים האיראנים בטילים בליסטיים ומזימות ההתנקשות היוצאות מטהרן, הפכו זה מכבר לסלע מחלוקת ביחסי איראן עם מדינות האיחוד האירופי.

"בשיחותי עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, בשבוע שעבר, עלתה לצד סוגיית לבנון, הסוגיה הזו. אני חש שהאירופים הולכים ומתקרבים לתפיסתה של ישראל, בדבר הסכנה הנשקפת מן המשטר באיראן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר