חילול הקודש בי-ם

רבני השכונה והקהילה בראיונות ל'כיכר': "הם נגעו לנו בלב"

"במקום שיכנסו לבית פרטי בשכונה, נכנסו לבית של כולנו" - כך, בכאב ניכר, מתארים רבה של שכונת קרית יובל ורבו של בית הכנסת שחולל הלילה, את הרגשתם, מול מצלמות 'כיכר השבת'. צפו (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רב בית הכנסת 'שיח ישראל' (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חילול ספרי התורה בבית הכנסת "שיח ישראל" בקרית יובל בירושלים ממשיך לעורר תגובות כואבות. כעת, מדברים גם רבני הקהילה ובית הכנסת, בראיונות מיוחדים ל'כיכר השבת'.

הגאון רבי אהרן וינר, רב הקהילה החרדית המתפתחת בשכונה, הגיע לשטח בית הכנסת המחולל, ותקף את התקשורת שלטעמו לקחה את המקרה למטרת קיטוב בין חרדים וחילונים בקרית יובל.

"התקשורת לקחה את זה למקומות אחרים, לצרכים פוליטיים. כדרכם של פוליטיקאים". אמר הרב וינר. לעצם האירוע החמור, אמר הרב: "אנחנו באמת מופתעים מאוד. אין ולא היה בכלל שום אינדיקציה ושום סימן שעלול לקרות כזה דבר".

לדבריו, "יש פה חיים של אהבה ואחווה. אנחנו באמת מופתעים מאוד מאוד. זה מסר שמישהו ניסה להעביר, אבל קרית יובל זה המקום ההפוך. זה מקום של חיים משותפים".

"התקשורת אומרת שיש קונפליקט בקרית יובל, בעוד שבחיים אין כאן באמת קונפליקט", הדגיש הגאון רבי אהרן וינר, רב השכונה.

דבריו של הגר"א וינר, רבה של קרית יובל

גם רב בית הכנסת, הרה"ג שלום כהן, הגיב למצלמת 'כיכר השבת' על הפוגרום: "ראינו ספרי תורה על הרצפה, הורידו את ההיכל, שפכו חומר של ניקוי", הוא תיאר בזעזוע.

הרב הבהיר, כי הפוגרום היה לשם חילול הקודש ולא לשם גניבה, והוכיח את טיעוניו: "לא גנבו שום דבר. לא היתה פריצה בשביל כסף. הם לא גנבו דברים מכסף".

ספרי התורה שהושחתו (באדיבות המצלם)

"הם הורידו את המעיל", תיאר הרב כהן, "פתחו ושפכו את החומר. לא נגעו בספרים של הספריות, אלא היו מאוד ממוקדים".

"נגעו לנו בלב", אומר רב בית הכנסת בכאב ניכר, ומוסיף: "במקום שייכנסו בבית של מישהו, נכנסו לבית של כולנו. רצו להראות לנו את השנאה ולפגוע בבית של כל השכונה".

הרה"ג שלום כהן סיכם עם המסקנה שלו מהאירוע החמור: "אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש ולהתחזק: איך להתאחד עוד יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר