בחירות 2019

מאחורי גבו של אבי גבאי: מגעים לאיחוד מפלגות השמאל

יממה לאחר הפריימריז במפלגת 'העבודה', רוב חברי הכנסת המכהנים צפויים לראות את הכנסת הבאה מהמסך בבית • כעת הם צפויים להעלות הילוך בניסיון להתאחד עם 'מרצ' (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אבי גבאי, אתמול (צילום: תומר נויברג / Flash90)

המגעים לפיצול מפלגת 'העבודה' צפויים "להעלות הילוך": בימים האחרונים עסקו חברי הכנסת של מפלגת העבודה בעיקר בקידום מועמדותם בפריימריז לרשימת המפלגה, שנערכו אמש (שני), אולם מאחורי הקלעים חלקם כבר חשבו על היום שאחרי.

על פי הדיווח של מתי טוכפלד ב'ישראל היום', לאחרונה מתקיימים מגעים אינטנסיביים בין ח"כים בעבודה לבין ראשי מפלגת מרצ, על מנת להקים רשימה משותפת לכנסת שלא תכלול את אבי גבאי בראשה.

לפי הפרסום, אין עדיין סיכומים סופיים, אולם הצדדים החליטו להאיץ את המגעים מייד לאחר הפריימריז, מתוך הנחה כי רבים מחברי הכנסת שלא נכנסו לחמישייה הראשונה ידחפו ללכת על המהלך מחשש שהישארותם בעבודה תביא לכך שלא ייבחרו לכנסת הבאה.

גורמים בכירים המעורבים במהלך אמרו לעיתון כי אין עדיין שם לרשימה המשותפת, אולם לדבריהם השמות "מרצ" ו"העבודה" לא יהיו חלק ממנו, על מנת להגדיל את הרושם שמדובר בחידוש.

המסר המרכזי של הרשימה יהיה "השמאל הציוני", כלומר הדגשת העובדה שמדובר בשמאל מצד אחד, ומנגד שלילת הצטרפות גורמים אנטי־ציוניים, על מנת שלא ליצור את הרושם שמדובר ברשימה שמאלנית קיצונית.

לדברי גורמים המעורבים בעניין, סקרים שערכו לאחרונה הצדדים גילו כי רשימה כזאת עשויה לקבל מספר דו־ספרתי של מנדטים, לחלץ את מרצ מהסכנה שלא תעבור את אחוז החסימה על רקע התחזקותו של בני גנץ בסקרים, וכן להביא לכך שחברי כנסת רבים מהעבודה יוכלו להיות במקומות ריאליים ברשימה - דבר שנראה כרגע בלתי אפשרי אם יישארו במפלגתם.

כזכור, אתמול התקיימו הבחירות המקדימות במפלגת העבודה, לאחר ספירת הקולות כך תיראה רשימת העבודה לכנסת בפועל: 1. יו"ר המפלגה, אבי גבאי. 2. שריון יו"ר. 3. איציק שמולי. 4. סתיו שפיר. 5. שלי יחימוביץ. 6. עמיר פרץ. 7. מרב מכאלי. 8. עמר בר לב. 9. רויטל סוויד. 10. שריון יו"ר. 11. מזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני. 12. יא-יא פינק. 13. מיכל בירן. 14. גברי ברגיל. 15. איתן כבל.

לאחר הכרזת התוצאות נאם גבאי ואמר: "אנחנו מאמינים בערכים של מפלגת העבודה ואנחנו נלחמים עליהם. חברים – מפלגת העבודה היא הבית של מחנה השינוי. היום כולם מבינים שרק עבודה חזקה תבטיח שינוי. רק עבודה חזקה תבטיח את המהפך!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר