"אבא, תציל אותנו"

מול הכנרת, המקובל זעק: "להרבות בבכייה - בחודש אדר"

המקובל רבי דב קוק, ערך תפילות בקברי הצדיקים להצלת העיר טבריה וזעק בכאב על חילולי השבת המתרבים: "עד מתי הרשעות הזאת? אבא, תראה מה קורה לנו כאן... תציל אותנו" • צפו (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
זעקת המקובל (באדיבות המצלם)

חילולי שבת ההולכים ומתרבים בעיר טבריה, כואבים מאוד מאוד למקובל הצדיק רבי דב קוק. הבוקר (שלישי) יצא הרב לתפילה להצלחת העיר והתושבים ובכה בדמעות שליש על הפגיעה בקדושת השבת.

הרב קוק התחיל בתפילה בקברי האמוראים, ומשם המשיך אל ציון רבי מאיר בעל הנס, כאשר בכל מקום עמד הרב ומתפלל באריכות.

לאחר מכן ביקש הרב לעמוד מול הכינרת, וכך נעמד ובכה מעומק נפשו: "אבא תראה איזה תשעה באב יש לנו בכל שבת, אבא! עד מתי??? תציל אותנו בזכות רבי מאיר בעל הנס, אנחנו צריכים לצום ולצום ולצום בלי סוף. אבא עד מתי... עד מתי...".

"עד מתי הרשעות הזאת? עד מתי יהיה זה לנו למוקש? אבא, תראה מה קורה לנו כאן... תציל אותנו", זעק הרב קוק.

וכשסיים, נעמד ואמר: "'משנכנס אדר מרבים בשמחה' - אבל אני אומר שבמצב שלנו אנחנו צריכים להרבות בבכייה לפני בורא עולם".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', ביום ראשון, בשעת ליל מאוחרת, התכנסו חברי ועדת הרבנים למען קדושת השבת עם המזכיר הרב יצחק גולדקנופף, לדיון חירום על דרכי הפעולה מול חילולי השבת המתרבים בעיר טבריה.

ועדת הרבנים החליטה לערוך ביום שני הבא, בעוד כשבוע ימים, סיור בעיר טבריה, במהלכה יפגשו עם רבני העיר, חברי מועצת העיר וחברי המועצה הדתית וישמעו סקירה מקיפה על השבת המחוללת לעיר.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי בין השאר יועלו רעיונות להגברת אורה של השבת והיהדות בעיר, דרך נתינת דגש על שיעורי תורה בפרט בהלכות שבת, פריסה רחבה יותר של צופרי השבת, הטמעת לימודי הלכות שבת בתלמודי תורה בשבת אחה"צ, וכן צפויה קריאה לקדש את השבת ולהכניסה 10 דקות לפני הזמן.

במהלך הדיון עלה הצורך לכבד ולעודד את שומרי השבת על ידי רכישה וביקור במקומות שומרי שבת, והמשך המגמה של שומרי השבת להתנזר ממקומות של מהרסי ומחללי השבת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר