סערה ברוסיה

מלחמת הכשרות הגיעה למרכז רבני אירופה

קו מוצרי חלב חדש בכשרות מהדרין של בד"צ לונדון בראשות הגר"י ליכטנשטיין נאסר למכירה ברוסיה, ע"י הרבנות הראשית הרוסית בראשותו של הגר"ב לאזאר ללא סיבה מספקת (עולם)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב ליכטשנטיין והרב לאזאר (צילום: אלי איטקין ואיציק בלניצקי)

המחסור במוצרי 'חלב ישראל', הוא לא דבר חדש באירופה. היהודים המקפידים לא לאכול חלב עכו"ם נמצאים בקשיים להשיג את מבוקשם. המצוקה של המחסור, לא פסח גם על רוסיה הגדולה. למרות שמתגוררים שם אלפי יהודים, עדיין המפעל היחיד ברוסיה לייצור חלב, לא מצליח לעמוד בכמויות הייצור וכן המבחר שלו נמוך למדיי.

לנעליים האלו, נכנס תושב מוסקבה, אריה זילברשטיין, שהחליט לפתוח קו ייצור חדש משלו למוצרי חלב תחת השם - "סרבוסקי גורמולזווד". זילברמן יהודי חרוץ, הצליח למצוא מפעל איכותי ומשובח למוצרי חלב, הנמצא בהרי אורל שליד סיביר. גוף הכשרות שהוא מצא לנכון שיפקח על המפעל הוא בד''צ לונדון (המוכר כ-KF). הוא השקיע במהלך הכשרת המפעל, העובדים וכו', כמה חודשים טובים, לפי ההוראות המחמירות של הבד''צ.

זילברשטיין, הצליח להרחיב את מדף מוצרי החלב, ברוסיה, כשהוא מביא דברים חדשים שהמפעל הכשר היחיד לא הצליח לייצר כמו מעדנים, שמנות, וכן הלאה. הציבור הרוסי הצביע ברגליים, וקנה בהמוניו את מוצרי החלב, האיכותיים והמושקעים.

לדבריו, הצלחתו הייתה לצנינים בעיני הרבנות הראשית לרוסיה והיא יצאה בהכרזה בנוסח זה: "במענה לשאלת רבים: עד לבירור רמת הכשרות במפעל החלבי "Серовский гормолзавод" בכשרות ה-KF, על כל אוכלי המהדרין, מומלץ להימנע מצריכת מוצרים אלו. הרבנות הראשית לרוסיה".

חמאה עם חותמת הכשרות

זילברשטיין הכעוס, מטיח האשמות קשות ואומר, "אני לא רואה פה בעיה כשרותית. בד"צ לונדון נמכר בכל חנויות העיר ללא כל בעיה. אז כנראה הבעיה היא, שהמפעל שלי מצליח יותר, מהמפעל שהיה עד היום, ששייך למר לב לבייב. שכידוע, הוא אחד האנשים הכי מקורבים לרבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לזר".

"הצלחתי להוזיל את מחירי הגבינות באופן משמעותי, למשל גבינה רכה של קילו אחד עולה בסביבות 650 רובל – 36 ש"ח. ובהשוואה למוצרי הרבנות הראשית, אותו מוצר עולה 850 רובל – בערך 50 ש"ח. להכשר הרגיל אין מעדנים או יוגורט לשתייה, ולנו, יש המון מוצרים. הרחבתי באופן משמעותי את מדף מוצרי החלב, במכולות ובסופרים המקומיים וזה היה לצנינים בעיני המתחרים", אומר זילברמן ל'כיכר השבת'.

מכתב התגובה של בד"צ לונדון

מנגד, בעקבות ההודעה של הרבנות הראשית לרוסיה, בד''צ לונדון, הוציא השבוע מכתב מפורש, בו הוא מכריז שמוצרי המפעל כשרים למהדרין, ואין בהם שום פקפוק. באופן אירוני, מי שעומד בראש בד"צ לונדון, הוא הרב ליכטנשטיין, שמשמש בכובעו השני כחבר נשיאות 'מרכז רבני אירופה', יחד עם הרב לאזר – רבה הראשי של רוסיה שכעת פקפק ברמת הכשרות של הבד"צ.

ביקשנו את תגובת הרבנות הראשית של רוסיה להאשמות, אך היא לא נמסרה עד למועד פרסום הכתבה.

גם תגובת מרכז רבני אירופה לא נמסרה ותפורסם לכשתגיע לידינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר