מכירות את זה שפתאום החצאית לא נסגרת בדיוק או שהמשקל מראה מספר מעל המצופה? ואז זה מגיע: ממחר דיאטה! מה דיאטה? צום! אני הולכת לאכול רק נבטוטים, זרעים, כרוב וחסה עם חסה.

ומה קורה עכשיו? כל הגוף נכנס לסטרס. הוא בטוח שאנחנו הולכים להרעיב אותו למוות ולכן הוא מפעיל מנגנונים כימיים פנימיים שמכריחים אותנו לאכול יותר. לתהליך הזה קוראים "תסמונת הרעב", מצב שבו צורכים פחות קלוריות ממה שהגוף צריך וכתוצאה מכך, הגוף שולח איתותי רעב כל כך חזקים, עד כי אי אפשר להתעלם מהם.

בדיוק לכן רוב הדיאטות נכשלות, כי אנחנו נוטים לצמצם את צריכת הקלוריות שלנו יתר על המידה.

מכירים ימים כאלה, שלא אכלתם ארוחת בוקר, נשנשתם משהו קטנטן בצהריים, חזרתם הביתה מורעבים בערב, נכנסתם למטבח וטרפתם מכל הבא ליד? ואז אתם מרגישים רע, מלאים עד בחילה ומתחרטים על הרגע.

זה לא אתם. זה הגוף שלכם. הוא היה חייב את סך הקלוריות היומי שלו. לכן, אחד העקרונות החשובים ביותר בתוכנית שלי היא לעולם לא להרעיב את עצמנו. תמיד צריך לשאול: "האם אכלנו מספיק?" ולא: "האם אכלנו יותר מידי?".

בטווח הארוך, אם תאכלו פחות מדי, תשמינו. אממה, מאד משנה איזה קלוריות נכנסות אליו. מזון שנכנס במהירות למחזור הדם שלנו, יגרום להשמנה, מזון שנכנס באיטיות, יסייע בהפחתת משקל. לדוגמה: סוכר לבן נכנס למחזור הדם שלנו במהירות גבוהה, לעומת סוכר קוקוס שנכנס למחזור הדם באיטיות, למרות שלשניהם ערך קלורי זהה, היות והסוכר הלבן מזוקק ובעל קלוריות מיותרות והגוף מאכסן אותן בצורת שומן. 

אבל את סוכר הקוקוס שמכיל סיבים תזונתיים וללא עיבוד, הגוף צריך לעבד. פרוש הדבר הוא שקלוריות רבות ישרפו ומעט קלוריות בלבד יאגרו כשומן, ובגלל הסיבים, לא כל הקלוריות ייספגו בכלל. מה שאומר שהמשקל שלנו מושפע מסוג הקלוריות שאנו צורכים ולפי "ההתנהגות" של הגוף שלנו כלפי סוג המזון.

מזון אמיתי ולא מעובד, מזון שככל האפשר דומה לצורה הטבעית שלו, הוא המזון שהגוף שלנו מכיר ומסתגל אליו בצורה הטובה ביותר. אם נאכל כמה שיותר מזונות טבעיים ונקפיד על מזונות מלאים, נוכל לשמור על משקל בריא ולהנות מחילוף חומרים נכון.

כותבת המאמר מנהלת תוכנית לאורח חיים בריא