אחרי 11 שנים

ליפא והדיין מסקווירא התפייסו בעת הטיסה

11 שנה לאחר שנודה ועזב את חסידות סקווירא, נפגש הזמר הצבעוני ליפא שמלצער עם הדיין הרב ישראל יעקב אייזנברג, מי שעמד מאחורי החרמתו והשניים התפייסו (אנשים, ברנז'ה)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

הזמר והיוצר ליפא שמלצער מי שהיה עד לא מזמן ה"ילד הרע" של המוזיקה החסידית פגש בטיסה לישראל את הדיין רבי יעקב ישראל אייזנברג מחסידות סקווירא מי שעמד מאחורי החרמתו של ליפא לפני כ-11 שנה וביטול מופע גדול שלו, החרמה שהביאה בסופו של דבר לפרישתו של ליפא מהחסידות.

שמלצער בתחילה נבהל, אך לאחר מכן כשנפגשו בשעת תפילת ערבית הדיין לחץ את ידו בחום ובירך אותו לשלום. שמלצער החליט כי זה הזמן גם ליישר את ההדורים וביקש לדבר עם הרב בפרטיות, בקשה שהתקבלה מיד.

ליפא סיפר לרב אייזנברג על הקשיים שעבר בשנים האחרונות ואילו הרב אמר לו "ותשליך במצולות ים", כשהוא מתכוון שהכל נשכח מבחינתו. "הרב אמר לי שהוא סולח לי והוא מבקש שאסלח גם לו. ביקשתי שיאמר את זה שוב ואמרתי לו שאני סולח לו במאה אחוזים", סיפר שמלצער.

לאחר מכן ביקש הזמר מהרב שילמד איתו משנה לעילוי נשמת סבו שנרצח בפורים קטן בזמן מלחמת העולם השנייה, כלומר היום היארצייט שלו. הרב אייזנברג נענה לבקשתו של שמלצער והשניים למדו יחד משנה לעילוי נשמתו.

שמלצער עושה בחודשים האחרונים מהפך גדול כשהוא שב ללבוש החסידי ולעולם המוזיקה החסידית באלבום עליו הוא עובד בימים אלו ברוח חסידית ומתונה.

כבר עתה זוכה שמלצער לחיבוק ולהופעות בקרב קהלים שנמנעו להזמינו בשנים האחרונות ומקורביו מספרים, כי מדובר בשינוי פנימי של הזמר הצבעוני והסוער

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר