'נושא פלילי'

המועמד תוקף: "ההנהגה החסידית פוגענית"

מייקל דידריך, שמתמודד על תפקיד התובע האזורי במחוז רוקלנד שבניו יורק, הכולל את מונסי ויישובים חרדיים נוספים, מבטיח 'להגן' על האזרחים החרדים - מפני מנהיגיהם (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

אנטי-חרדיות בניו יורק: בכיר במחוז רוקלנד שבניו יורק תוקף את ההנהגה החרדית-חסידית, ומבטיח 'לטפל' בסוגיות חרדיות.

מדובר במייקל דידריך, שמתמודד בשנית על תפקיד התובע האזורי במחוז רוקלנד, הכולל את מונסי ויישובים חרדיים נוספים בעלי אוכלוסיה חסידית רחבה ומתרחבת.

דידריך בן ה-64, שנלחם נגד ארבעה מועמדים אחרים כדי לקבל את התפקיד, אמנם מבטיח כמקובל להילחם במסגרת תפקיד זה בפשע וכן בשחיתות במערכת המשפט, אך מציב לעצמו מטרה נוספת: להילחם בחוסר בלימודי החול במוסדות החינוך החרדי, חוסר שאותו הוא מגדיר 'סיכון ילדים פוטנציאלי'.

על פי האתר המקומי lohud, דידריך סיפר כי הוא "המועמד היחיד שפונה לנושא הפלילי החשוב ביותר שעומד בפני מחוז רוקלנד: החוסר הפוגעני בהשכלה של ילדים חסידים במחוז זה, והבעיות הנובעות מכך".

מייקל דידריך (צילום: lohud)

דידריך אמר כי ישתמש ב"חרבו של התובע" על מנת להגן על נשים חסידיות וילדים חסידיים, מפני ההנהגה החסידית המבקשת שליטה סמכותית על חבריה.

לדבריו, "אני אגן על האזרחים, ואלחם באנשים המתעללים שקיימים בארגונים. המנהיגות החסידית היא ארגון פוגעני, בכל הנוגע לשמירת חבריה לא משכילים, ומבודדים מן החברה האמריקנית הגדולה".

את דבריו של המועמד תקפו עסקנים וארגונים חרדים. יוסי גשטטנר, יו"ר ארגון עסקנות חרדי בשם OJPAC, תקף את דידריך ואמר שהתנהלותו לא חוקית.

לפי גשטטנר, "תובע המחוזי צריך להתעסק בתביעת פושעים, לא קהילות. הגישה של המועמד הזה תהיה בלתי חוקית. בנוסף, ההתקפה שלו על איכות החינוך בקרב החסידים - מטעה".

יצויין כי התרבות האוכלוסיה החרדית והחסידית בניו יורק ובמקומות נוספים, כבר הובילה בעבר למחלוקות ולחיכוכים לא מעטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר