בוועידה הוכרז

המוסדות של זקן האדמו"רים במצב קשה

מאז נפל האדמו"ר מקאליב, זקן האדמו"רים בדורנו, לפני שלוש שנים, נקלעו המוסדות והכוללים למצב קשה, השבוע כינסו ועידה לחסידים תומכי המוסדות. צפו בתיעוד (חדשות, חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: שוקי לרר)

בבית מדרשו של זקן האדמו"רים האדמו"ר מקאליב ברחוב חנה בירושלים, נערכה לראשונה, ביום שלישי, ועידה מיוחדת לכלל חסידי קאליב המתגוררים בארץ, בראשות רבנים וזקני העדה.

המנחה הרה"ח ר' יעקב לנדאו קידם את פני המשתתפים וריתק את הציבור בסיפורים מהיכלו של הרבי, מאז עלה לארץ הקודש לאחר השואה האיומה.

את המשא המרכזי נשא נכדו חביבו של הרבי, הגאון רבי ישראל מרדכי הוורויץ, שדיבר מדם ליבו ושיתף את הקהל במצב הקשה של המוסדות בשלש השנים האחרונות מאז נפילתו של הרבי, וקרא לכל הציבור להתאחד ולעמוד לימין הרבי דווקא בתקופה קשה זו.

במהלך המעמד נשמעו חרוזים מרטיטים על חייו מלאי התלאות של הרבי ועל פעולותיו הנשגבות למען עם ישראל, כאשר עיני החסידים נמלאו דמעות של ערגה ובליבם נשאו תפילה למען שלומו ובריאותו האיתנה של הרבי לאורך ימים ושנים טובות.

שיאו של מעמד היה כאשר הציבור צפה בשידור מיוחד שהעובר מחדרו של הרבי, בו קרא הרבי לחסידים בתחינה נרגשת ומרטיטה: "את כל חיי מסרתי להרבות תורה וטהרה בעם ישראל, אני מבטיח שאמשיך לעשות כן עד כלות הנפש, אך אני פונה אליכם ומבקש, עמדו לימיני ועזרו לי להמשיך הלאה".

את המעמד חתם הגאון רבי מרדכי אנגלמן מרבני ראשון לציון, שהרחיב על הזכות הנשגבה לעמוד לימין הרבי ועל הישועות הגדולות שמשפיעים משמים בזכות כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר