לילה לשווא במעצר?

שני בני משפחה חרדיים ישבו במעצר חינם

שופט בית המשפט הורה למשטרה לשחרר את שני האחים מיד עם מיצוי החקירה, אך המשטרה החליטה לחכות עם השחרור עוד לילה, ללא כל צורך הקשור לחקירה (חרדים)

מעצר משטרתי, אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

בני משפחה חרדיים מירושלים נחשדו בכך שפרצו בשבוע שעבר לישיבה בירושלים, לאחר שנראו במצלמות האבטחה של האזור. אלא שהשופט, מתח ביקורת נוקבת על המשטרה בכך שהשאירה אותם - לא לצורך, לילה אחד מיותר במעצר.

הפריצה לישיבה, הייתה בשבת לפני האחרונה, ממצלמות האבטחה באיזור ישיבה נראו בבירור שני האחים כשהם יוצאים מפתח הישיבה, אך לא היה נראה בתיעוד כי הם לוקחים איתם חפצים מתוך מבנה הישיבה.

פרקליטו של אחד האחים, עו"ד עידן גמליאל מספר ל'כיכר השבת' את כל השתלשלות העניינים על פי גרסת בני המשפחה: "אחד האחים נעצר ביום ראשון שבוע שעבר, בכאשר הגעתי לתת לו ייעוץ, לפתע אני מקבל הודעה לבוא ישר לדיון, עוד לפני שהלקוח שלי מסר את גירסתו".

עו"ד גמליאל

החוק מחייב את המשטרה, להביא חשודים עד 24 שעות מרגע מעצר החשוד, ולכן אומר ל'כיכר השבת', עורך הדין, כי "המשטרה החליטה לחכות עוד יום עד להארכת מעצר, ובכך הלקוח שלו יקבל עוד יום מעצר, כלומר במקום להביא אותו לדיון ביום ראשון, היא החליטה להביא אותו רק ביום שני. כשהגענו לדיון ביום שני, השופט הורה למשטרה למצות עם החשוד את החקירה ולשחרר אותו לביתו מתי שהיא מסיימת".

"למרות שהיא סיימה עם פעולות החקירה כבר בשני בערב, המשטרה חשבה שתנאי המעצר אצלה "הם כמו בבית מלון" והיא החליטה, על דעת עצמה לתת לקליינט שלי עוד יום במעצר".

כשצוות החקירה מטעם המשטרה, הגיעה לבית המשפט ביום שלישי, הם חטפו על הראש מצד שופט בית המשפט אליעזר ביאלין. "השופט מתח ביקורת נוקבת על 3 דברים; 1. למה הביאו אותו רק ביום שני, ולא ברגע המעצר ביום ראשון. 2. לאחר שקיבלו אישור משופט, הם היו חייבים לשחרר את שני האחים מיד לאחר שהם סיימו את החקירה, אז למה להשאיר לילה נוסף במעצר?". כך מבהיר לנו העו"ד את דברי השופט שקבע כי מדובר בהפרה בוטה של זכויות אדם.

משטרת ישראל מגיבה ל'כיכר השבת': "עם קבלת התלונה במשטרה בגין פריצה לישיבה בירושלים, נפתחה חקירה שעודנה מתנהלת ומטבע הדברים לא נמסור פרטים נוספים.

נציין, כי אין כל חובה להוציא צו מעצר בכדי להביא חשוד לחקירה. הארכת מעצרו של חשוד מתבצעת בהתאם להתקדמות החקירה והוראות החוק, בפרט כל זמן שקיימת עילת מסוכנות ו/או חשד לשיבוש מהלכי חקירה. המשטרה פונה לשחרור דרך בית המשפט כאשר יש צורך בכך לפי שיקול הדעת כשכל מקרה לגופו.

משטרת ישראל תמשיך לחקור את המקרה בכל הכלים העומדים לרשותה במטרה להגיע לחקר האמת ומיצוי הדין עם החשודים. נציין כי ככל שנשמעת ביקורת שיפוטית, היא נלמדת ומופקים ממנה לקחים במידת הצורך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר