תקיפת רבה של ארגנטינה

הגרש"א לוין ל'כיכר': "לא נראה שזה אנטישמי; אולי נקמה"

ראש ישיבת 'חפץ חיים' בארגנטינה הגאון רבי שמואל אריה לוין מעריך בראיון ל'כיכר השבת' כי תקיפת הרב גבריאל דוידוביץ', אינה אנטישמית ומספר על פרשת הגט הכפוי שנחשפה ב'כיכר' (חרדים, עולם)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הגרש"א לוין בפוניבז'. ארכיון (באדיבות המצלם)

ראש ישיבת 'חפץ חיים' בארגנטינה הגאון רבי שמואל אריה לוין מעריך בראיון ל'כיכר השבת' כי תקיפת הרב גבריאל דוידוביץ', רבה של ארגנטינה, לא בוצעה על רקע אנטישמי ומתייחס גם לפרשת הגט הכפוי נחשפה ב'כיכר השבת'.

כבר בשעות המוקדמות של הבוקר (שלישי), בעוד רוב כלי התקשורת בארץ ובעולם דיווחו על אירוע אנטישמי בתקיפתו של הרב גבריאל דוידוביץ' בארגנטינה, דווח ב'כיכר השבת' כי הערכה בקהילה היהודית בבואנוס איירס הנה כי הרקע אינו אנטישמי.

לפי כלי התקשורת המקומיים, הרב גבריאל דוידוביץ' הותקף על-ידי אלמונים שנכנסו לביתו סמוך לשעה 02:00 לפנות בוקר ואמרו לו "אנחנו יודעים שאתה הרב של הקהילה היהודית". האלמונים שדדו ממנו כסף וחפצים אישיים ותקפו גם את אשתו. כתוצאה מהתקיפה, אושפז הרב בבית חולים מקומי במצב קשה.

ב'כיכר השבת' דווח כי הרב גבריאל דוידוביץ', המשמש כאחד מראשי ישיבת 'חפץ חיים' והחותם הרשמי כרב ראשי לאחר פרישתו של הרב בן חמו לפנסיה, קיבל בחודשים האחרונים איומים על חייו וזאת על רקע פרשת גט כפוי.

הרב גבריאל דוידוביץ' (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

ארגון הגג של הקהילות היהודיות בארגנטינה 'האמיה' ניסה לכפות לפני כמה חודשים על אדם מוכר בקהילה היהודית לתת גט לאשתו. לדברי גורמים בקהילה היהודית, הרב גבריאל דוידוביץ' קיבל לפני כמה חודשים הודעת וואטסאפ כי בעקבות ניסיון כפיית הגט - הרב יחוסל.

האיום ברצח הגיע עם תאריך יעד ונכתב בו כי בתאריך ה-24 לחודש ירצחו את הרב. לדבריהם, ב-24/01 הגביר הרב את האבטחה סביבו, ולאחר שעברו כמה שבועות מאז - הפסיק הרב לחשוש. אך תאריך התקיפה מעלה חשד כי התוקפים קיימו את האיום ועשו זאת בשעה 02:00 בלילה, שעתיים אחרי תחילת 24/2.

בקהילה היהודית הוסיפו הבוקר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי אותו אדם שטוען שנכפה עליו לתת גט לאשתו היה בעליו של דפוס ידוע, ונתפס לפני שנה כראש כנופייה של פורצים יהודים. הוא הכחיש את החשדות נגדו, אך הפרשה הביאה את רעייתו לדרוש גט וארגון 'האמיה' התייצב כנגדו.

הגאון רבי שמואל אריה לוין ראש ישיבת 'חפץ חיים' בארגנטינה, שהה בחודש האחרון בקרב תלמידיו בישראל, וזאת כמידי שנה בתקופה זו. הבוקר (שלישי) לפני תפילת שחרית בהיותו בבני ברק שמע הגרש"א לוין על תקיפת הרב דוידוביץ', המשמש כאחד מראשי ישיבתו, ישיבת חפץ חיים בארגנטינה, הוא החליט שלא לדחות את טיסתו, והערב הוא יעשה את דרכו בחזרה מישראל לארגנטינה.

בשיחה עם 'כיכר השבת' אומר הגרש"א לוין: "גם אני הותקפתי לפני שלוש שנים, בליל שבת ב-3:00 בלילה הגיע אדם עם סכין חצי מטר על רקע הבחירות על ידי הקונסרבטיבים, רצו להפחיד אותי שלא אתערב בבחירות".

"לצערינו יש קבוצות של שודדים, חלקם גם יהודים, לצערינו", אומר הרב לוין, "לפי הצורה שעשו את זה, הרקע לא אנטישמי. או אדם שכאוב על הגט או שזה פשוט שוד, שרצו את הכסף שלו. לפי הצורה זה שוד או משהו פלילי אחר. לקחו כסף ולקחו תכשיטים".

פרסמנו שהרב גבריאל דוידוביץ' כפה איזה אדם לתת גט, יכול להיות שזה הרקע?

"יכול להיות, הרקע לא אנטישמי לפי הממצאים שלי, והוא לא כפה גט, היה יהודי שהתברר שהוא גנב - הוא הגיע איתו להסדר שיתן גט ויקבל איזה סכום כסף כפיצוי, וכך היה - הוא נתן את הגט וקיבל פיצוי, אבל כנראה שאותו אדם נשאר כאוב בכל זאת שלא רצה לגרש".

החשש הוא שזהו בעצם הרקע של התקיפה?

"הוא טיפל בזה, יכול להיות שזה נקמה כזאת. אסור לשתוק על זה, אי אפשר לחיות כל הזמן בפחד. מיד שאחזור - אפגש עם שרי הממשלה ואדרוש טיפול מיידי".

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח היום עם הרב גבריאל דוידוביץ'. "התקשרתי לדרוש בשלומך ולהביע דאגה לביטחון הקהילה היהודית הגדולה כל כך שאתה מנהיג", אמר הנשיא לרב הראשי והוסיף: "מדינת ישראל תעשה כל שיידרש כדי להגן על כל יהודי בכל מקום בו בחר לחיות וננקוט בכל האמצעים כדי להרחיק מעלינו כל סכנה. לא נאפשר למבקשי רעתנו לרדוף אותנו".

הנשיא ביקש לחזק את ידיו ודרכו את רוחם של כל חברי הקהילה היהודית. הנשיא אמר בשיחתם: "אנחנו סומכים עליך שתתחזק ותשוב לתפקידייך המרובים כרב קהילתך ושולחים אליך חיבוק אמיץ מעם ישראל כולו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר