הריסת בתי הכנסת

גולדברג נפגש עם הגבאים: "בגלל זה הפסדנו את הבחירות"

שמעון גולדברג, ממונה אגף הנדסה בעיריית בית שמש נפגש עם תושבי רמת בית שמש ג' החרדים בנוגע למצוקת המבנים ואמר כי האכלוס המוקדם היה הגורם להפסד בבחירות (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

מעקב 'כיכר השבת': בתקופה האחרונה נוצרה מתיחות בין תושבי רמת בית שמש ג' החרדים לעירייה, על רקע צווי הריסה שנשלחו למספר בתי כנסת שהוצבו באופן לא חוקי, זאת בשל מחסור חמור במבני ציבור בשכונה החדשה.

אש רבה הופנתה גם לעבר הנציגות החרדית בעירייה. כעת, בניסיון לחלץ את העירייה מהמצב הסבוך אליה היא נקלעה מול התושבים, נערכה פגישה בין גבאי בתי הכנסת, לשמעון גולדברג, ממונה אגף הנדסה בעירייה, זאת במטרה לפתור את מצוקת בתי הכנסת בשכונה.

בתחילת דבריו בפגישה הסגורה הבהיר גולדברג, כי "הקראוונים הונחו על מגרש שמיועד לגני ילדים מתוקצבים ממשרד החינוך, ואם לא יפנו אותם לילדי השכונה לא יהיו גנים. לכן צריך לחפש מקום מתאים עבור בתי כנסת. אכן לא נוכל לפתור את כל הבעיות הישנות ביום אחד, אבל אין לי ספק שאסור לנו לייצר בעיות חדשות, הרווח יהיה של התושבים בסופו של דבר שיהיו להם גם בתי כנסת וגם גני ילדים".

בהמשך בישר גולדברג לגבאים כי העירייה מקדמת מתחם זמני שיתן מענה לבתי כנסת זמניים בג2. "אני בטוח שכל הקהילות יקבלו ביטוי בעניין הזה, אבל נעשה את זה בצורה מסודרת, ולכך גבאי בתי הכנסת התבקשו להגיש בקשות מסודרות לועדת ההקצאות העירונית, במקביל אגף ההנדסה יאתר ויקדם שטחים לבתי כנסת זמניים ויתקדמו עם היתרי בניה להצבת המנדים", אמר גולדברג לגבאים.

"חשוב לציין", מזכיר שמעון גולדברג, "כי לפני תקופה עמדנו בפני לחצים לאכלס את השכונה, ולא בחרנו באפשרות של לא לאכלס את השכונה כי אנחנו מבינים את הקושי של הרוכשים והנטל הכלכלי של משכנתא ושכירות, וזאת למרות שאין גינות בתי ספר גנים ופארקים, הקפדנו על אישורי בטיחות והאישורים הנדרשים ואפשרנו את האכלוס. עם זאת אסור להיגרר למצב של כל דאלים גבר בשטחים הציבוריים מה שיסכל את בניית מבני ציבור ובתי חינוך עבור ילדי השכונה".

"אני רוצה להזכיר למי ששכח, כי אין ספק שהיה כשל בעניין הזה בשכונות הקודמות וזה עמד לנו לרועץ במערכת הבחירות, לא בושה להגיד שבעיקר בגלל זה הפסדנו את הבחירות", אומר גולדברג.

לסיכום אומר גולדברג, "אנחנו כרגע כשותפים בהנהגה הנוכחית, יכול לומר שראש העיר לא ישנה בלילות מתוך דאגה בכדי שייבנו מאות כיתות בבתי ספר גינות ופארקים, ושהשכונות החדשות יושלמו, אין יום שהיא לא יורדת לשטח ומטפלת בכל השכונות גם ברמה ג וגם בשכונת חפציבה".

"ראש העיר עמלה מול משרד הממשלה ופותחת דלתות הכל בשביל שהשכונות החדשות רמה ד ונווה שמיר יאוכלסו יחד עם בניית מוסדות ציבור, גינות וכבישים ראויים, אסור שיחזרו על עצמם התקלות שהיו בשכונות החדשות וזו בשורה חשובה לתושבים", אומר גולדברג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר