'תכנית המאה'

ארה"ב תחלק עשרות מיליארדי דולרים לערבים

בזמן שבכל העולם ממתינים לפרסום תכניתו המדינית של טראמפ, מתברר שחלק מרכזי מהעסקה יכלול השקעה כלכלית עצומה ברשות הפלסטינית ובמדינות העולם הערבי (אקטואלי)

דוד הכהן | כיכר השבת |
יועציו של טראמפ ונתניהו (צילום: Matty Stern/U.S. Embassy Jerusalem)

עסקת המאה של טראמפ עדיין חסויה ופרטיה לא ברורים, אך היום (רביעי) נודע, כי חלק נכבד ממנה יעסוק בהשקעה כלכלית נרחבת ביהודה ושומרון, בעזה ובמדינות ערביות נוספות במזרח התיכון; פיתוח כלכלי של עשרות מילארדים שיושקעו בפיתוח ושיקום האזור.

בינתיים יועציו הבכירים של טראמפ, ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלאט ממשיכים במסעם למדינות ערביות באזור, על מנת להכשיר את הקרקע לפרסום התכנית.

בימים האחרונים קושנר וגרינבלאט פגשו את שליט עומאן קאבוס בן סעיד ואת מנהיג איחוד האמירויות מוחמד בן זייד. מחר הם יפגשו עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, ובהמשך השבוע הם צפויים לבקר במדינות מוסלמיות נוספות: בחריין, סעודיה וקטאר.

המתח בישראל לקראת פרסום התכנית האמריקנית, הולך ועולה. נפתלי בנט יו"ר מפלגת 'הימין החדש' הביע את החשש מלחץ אמריקני שנתניהו לא יוכל לעמוד בו.

בכינוס של השלטון המקומי, פנה בנט אל הממשל האמריקני וביקש לחשוף את פרטי התכנית עוד לפני הבחירות, כדי שהציבור יידע את המצב לאשורו.

לדבריו: "לישראל אין ידידה גדולה יותר מארה"ב, ואין ספק שאתה, הנשיא טראמפ, חבר אמיתי של ישראל, אבל יחד עם זאת, חברים לא שומרים סודות אחד מהשני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר