סערה באשדוד

לסרי מפנה בית כנסת לא חוקי; 'מרביצי' מאיימים בהפגנות

מתפללי בית הכנסת המשתייך ל'מרביצי' הציבו קראוון לא חוקי והעירייה בתגובה הוציאה צו הריסה - אותו היא מתכוונת לממש. המתפללים: "נחריף את ההפגנות נגד העירייה והעומד בראשה" (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מתפללי בית הכנסת, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

בית הכנסת של בני תורה ספרדים בשכונת רובע ג' בעיר אשדוד קיבל הבוקר (חמישי) צו הריסה שהוצא לו על ידי עיריית אשדוד, לאחר שהוצב ונבנה שלא כחוק.

מדובר בבית כנסת השוכן בקראוון מזה מספר חודשים. עיריית אשדוד הוציאה לבית הכנסת צו הריסה מכיוון שהמבנה לא חוקי. לדברי בכירים בעירייה, העירייה גם מתכוונת לבצע אותו.

החל משעות הבוקר עשרות תושבים ומתפללים מתגודדים סביב בית הכנסת ומבהירים כי בכוונתם למנוע את הריסת בית הכנסת.

לדברי התושבים, "לא ייתכן שראש עיר דתי בעיר שרובה חרדית מסורתית יפנה בית כנסת בכפיה, כאשר המפלגות החרדיות חברות בקואליציה שלו".

לדברי התושבים החרדים, במידה והצו הריסה לא יבוטל, הרי שהם יחריפו את ההפגנות מול העירייה והעומד בראשה. אחד מהם התבטא: "נרים את העירייה, את ראש העיר ואת הנציגים. עד שלא יבטלו את הצו, לא נשתוק".

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "מדובר בהצבת מבנה לא חוקי על שטח ציבורי פתוח. בנוסף מדובר בעבירה פלילית חמורה, של השתלטות על שטח ציבורי. עיריית אשדוד באמצעות מחלקת הפיקוח במנהל ההנדסה ובליווי המחלקה המשפטית, מחוייבת ופועלת על פי חוק לפינוי המבנה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר