פרסום ראשון

החזר חלקי: 18 שקל מהמדינה לכל אברך

""אם הכסף לא יגיע לפני הבחירות, יש לחשוש שלא יגיע לעולם", חוששים מנהלי ישיבות באשר להחזר המלא של קיצוץ תקציביהן - אך מתנחמים ב-18 שקלים שמתווספים כעת (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שמוליק וינרייך P360)

פרסום ראשון: תקציב הישיבות צפוי לגדול החודש בסך של 18 שקל לכל אברך, אך בישיבות מצפים להשלמת הקיצוץ מתחילת השנה לסכום של 828 לאברך, כפי שהועבר בשנת הכספים הקודמת.

לפני חודשיים נחשף כזכור ב'כיכר השבת', כי התקציב שהופקד לחשבונות הישיבות והכוללים, קוצץ בכ-90 שקלים לכל אברך ו-45 שקלים לכל תלמיד ישיבה. בסך הכל הופקדו אז לחשבונות הישיבות והכוללים - 415 שקלים עבור בחור ו-747 שקלים עבור אברך.

הקיצוץ המדובר התחיל בראשית תקציב שנת 2019, כאשר בשנה שלפניה, 2018, התקציב לאברך עמד על 828 שקל. הקיצוץ נמשך כאמור גם בחודש האחרון, כשהתקציב עמד רק על 747 שקל לאברך.

אולם ל'כיכר השבת' נודע כי אודות לפעילות יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, התקציב שיופקד עבור החודש הנוכחי, כבר במהלך הימים הקרובים, צפוי להיות גבוה יותר מהחודש הקודם, אך עדיין לא יחזור לסכום שהיה בשנת 2018, אז הוא הגיע ל-828 לכל אברך.

התקציב שיופקד בימים הקרובים יעלה ב-18 שקל לכל אברך לעומת חודש קודם, ויעמוד על 765 שקל.

מנהלי הישיבות מצפים כי משרד האוצר ישלים את התקציב שקוצץ מתחילת השנה. "אם הכסף לא יגיע לפני הבחירות, יש לחשוש שלא יגיע לעולם. משום שמי ערב לנו שהרב גפני יישאר בעמדת הכוח שלו מול האוצר כיו"ר ועדת הכספים", מסביר ל'כיכר השבת' אחד מהמנהלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר