"תעמולת בחירות"

נאומו של נתניהו הערב לא יועבר בשידור חי

השופט חנן מלצר קבע כי החל מהיום אסור להעביר בשידור חי נאומים פוליטיים של ראשי המפלגות, וזאת בעקבות עתירה של מפלגת העבודה למניעת שידור דברי נתניהו הערב (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו נואם (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר וועדת הבחירות, השופט חנן מלצר קבע היום (שני) כי אסור להעביר בשידור חי את נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהיה מתוכנן לשעה 20:00, שעת שידורי המהדורות המרכזיות בערוצי התקשורת השונים.

על פי ההנחיה, התקפה גם לנאומים פוליטיים נוספים מהיום עד לבחירות, יש להעביר את השידור בדיליי של 10 דקות, ועורכי המהדורה יבחנו האם מדובר בחדשות או בתעמולת בחירות.

"לא מצאתי לנכון לאסור את השידור, ככל שגופי השידור יבקשו לשדרו (ואין זאת חובתם כמובן), בכפוף לכך שהדברים שיסוקרו יהיו בגדר חדשות (NEWS) ולא בגדר תעמולת בחירות. יחד עם זאת, בראי השידורים הקודמים של נאומי ראשי הרשימות כולם, שלא הוגשו כנגדם עתירות בפניי, אני קובע כי אין לשדר את הכנס בשידור חי, אלא בהשהיה של 10 דקות לפחות", קבע מלצר.

על פי הנחיית השופט מלצר, "במסגרת ההשהיה, העורכים של הגופים המשדרים יעיינו בדברים שיאמרו בכנס, ויכריעו האם מדובר בחדשות או בתעמולת בחירות, ובמסגרת השהיה זו יהיה בידם סיפק לאזן בין הערכים השונים".

את ההנחיה הוציא מלצר בעקבות עתירת מפלגת 'העבודה' במטרה למנוע את שידור נאומו של ראש הממשלה הערב בשידור חי מטקס השקת קמפיין הבחירות של מפלגת 'הליכוד'.

בעתירה ששלח היועץ המשפטי של מפלגת 'העבודה', עו"ד גיא בוסי נכתב: "יו"ר 'הליכוד' יישא נאום בחירות פוליטי שכל כולו תעמולת בחירות, עניין שכשלעצמו אין בו כל איסור, דא עקא, המשיבים (גופי השידור), מתעתדים לשדר את נאום הבחירות הפוליטי בשידור חי, בלא מסננות, כמות שהוא לכלל בתי האב בישראל אשר יצפו באותה העת בגופי השידור.

"לדידה של העותרת, בהתקבל העובדה שאנו מצויים בתוך תקופת 60 הימים שנקבעו בסעיף 5 לחוק הבחירות, הרי שיש לאסור על המשיבים לשדר את תעמולת הבחירות האסורה; נוכח זאת, יתבקש יו"ר ועדת הבחירות הנכבד, להוציא מלפניו במהירות ובבהילות ובמעמד צד אחד, צו מניעה, האוסר על המשיבים ביחד ולחוד, לשדר את תעמולת הבחירות האסורה וכן כל צו שייראה נכון וצודק בנסיבות העניין".

בתגובה להנחיית יו"ר וועדת הבחירות צייץ נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "‫כל ערב ערוצי התעמולה של השמאל נותנים במה מלאה למפלגת השמאל של לפיד וגנץ. רק במקרה של 'הליכוד' זה "תעמולת בחירות". היכנסו לפייסבוק שלי בשעה 20:00 והצטרפו לנאום המלא שלי - בלי דיליי ובלי צנזורה‬".

ממפלגת 'העבודה' נמסר בתגובה: "תעמולת הבחירות של ביבי זה לא ניוז. טוב עשה כבוד השופט שעצר את הבזיון של שידורי תעמולת נתניהו מדי ערב במהדורות החדשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר