צו מניעה

בן התורם עתר, 'זוטשקא' יעצרו את הבניה

בחסידות זוטשקא החליטו לבנות על גג בניין המוסדות בעיר בני ברק, אך לטענת בנו של תורם המבנה,המטרה היא לצורך רווח כספי, ולכן החליט לעתור ולמנוע את הבניה (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בית הכנסת, לפני תחילת הבניה (צילום מסך מתוך מפות גוגל)

צו מניעה נגד המשך עבודות הבנייה בבניין מוסדות חסידות זוטשקא בבני ברק הוצא אתמול (שני) על ידי מנהל המקרקעין.

את הבקשה להוצאת הצו, הגיש הרב יעקב מושקוביץ, שהיה בעבר המשב"ק של האדמו"ר. אביו, הרב יצחק מושקוביץ, הוא האיש שתרם את הבניין עבור החסידות.

תחילת הסיפור לפני כארבעים שנה, כאשר הרב יצחק מושקוביץ החליט לתרום את הבניין שרכש ברחוב באר מים חיים בעיר, לשימוש חסידי זוטשקא שהקימו במקום בית כנסת ומקווה טהרה.

הרב מושקוביץ, שהיה מקורב לאדמו"ר מזוטשקא זצוק"ל, העביר את רישום בית הכנסת על שם בנו, הרב יעקב מושקוביץ, שכאמור שימש כמשב"ק אצל האדמו"ר שנפטר לפני כחודש ימים.

כעת, התחילו בחסידות לבנות על גג הבניין, אך לטענת מושקוביץ, למטרות רווח כספי. לכן, הציג דרישה בפני מנהלי המוסדות לעצור את הבניה, או לחלופין לשלם לו תמורתה.

הם סירבו, ובתגובה החליט לתבוע אותם לדין תורה. בינתיים, על מנת לעצור את המשך העבודות, פנה למפקח על הבניה במנהל מקרקעין, שכאמור הוציא צו מניעה ודרישה להפסקה מיידית של העבודות.

בתגובה לטענותיו של מושקוביץ, גורמים בחסידות טענו מנגד כי הבניה בפועל התחילה עוד כאשר היה הגבאי אצל האדמו"ר זצוק"ל, והכל נעשה באישורו המלא של מושקוביץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר