מתלבטים

רק 39% מהחרדים מרוצים מהרכב הרשימות

סקר מעניין מעלה כי מצביעי ש"ס ויהדות התורה אינם מרוצים מהרכב הרשימה, וסבורים כי אם נתניהו יחדש המו"מ עם הפלסטינים, יש לעצור את ההליכים המשפטיים נגדו (פוליטי)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
ראשי המפלגות החרדיות (צילום: אהרן ברוך ליבוביץ)

סקר בדק עד כמה הישראלים מרוצים מהרכב הרשימה של המפלגה לה הם מתכננים להצביע. מתברר כי אחוז המשיבים כי הם בעלי "שביעות רצון רבה" מהרכב הרשימה, נמוך מאוד.

המפלגה שקיבלה את האחוז הגבוה ביותר של שביעות הרצון, היא מפלגת העבודה עם 41%, המפלגה הערבית חד"ש עם 40%, והמפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, חולקות את המקום השלישי עם 39%.

מפלגת הליכוד עם 30%, לעומת כחול לבן עם 19%. נתון מדאיג למפלגת הבית היהודי, שהתאחדה כידוע עם עוצמה יהודית, שנמצאת בתחתית הרשימה עם 11% בלבד.

הסקר, שנערך עבור מרכז גוטמן במכון המכון הישראלי לדמוקרטיה, מעלה בנוסף כי מחצית מהישראלים עדיין מתלבטים לאיזו מפלגה יצביעו בבחירות הקרובות.

למרות הסקרים האחרונים הצופים עליה ניכרת במספר המנדטים של רשימת כחול לבן, העוקפת בכשמונה מנדטים בממוצע את הליכוד, מרבית הנשאלים עדיין סבורים כי הממשלה הבאה שתקום, תהיה ממשלת ימין בראשות בנימין נתניהו.

נתון מעניין נוסף שמצאנו בסקר ונוגע למצביעים החרדים, הוא במענה לשאלה האם במקרה ויחליט לחדש את המשא ומתן מול הפלסטינים, יש לעצור את ההליכים המשפטיים נגד נתניהו.

האחוז הגבוה ביותר מבין התומכים בכך, נמצאים בקרב אלו שהזדהו בסקר כמצביעי המפלגות החרדיות. 68% מהם השיבו בחיוב, לעומת 56% ממצביעי הליכוד ו-12% ממצביעי כחול לבן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר