חבר דמיוני: 5 סיבות למה הוא טוב לילד שלכם

ידיד דמיוני הוא נורמלי לחלוטין, אומרים מומחים, למרות מה שאנו חושבים. למעשה, יש לו אפילו כמה יתרונות רציניים - הן חברתית והן קוגניטיבית. הנה חמישה כאלו (משפחה, הורים)

(צילום: שאטרסטוק)

בפעם הראשונה ששמעתם את הילד שלכם מנהל שיחה עם עצמו, אולי קצת נבהלתם. אבל ידיד דמיוני הוא נורמלי לחלוטין, אומרים מומחים. למעשה, יש לו אפילו כמה יתרונות רציניים - הן חברתית והן קוגניטיבית.

הנה חמש מעלות מפתיעות שיש לקיומו של ידיד הניצב לצידו של הילד שלכם, שבעצם איננו קיים:

אוצר מילים גבוה יותר

אף על פי ששיחה עם מכונית צעצוע נשמעת לא הגיונית לאוזניים זרות, היא באמת יכולה לשפר את כישורי השיחה של הצאצא שלכם, לדברי חוקרים מאוניברסיטת לה טרובה באוסטרליה, שמצאו כי ילדים עם חברים דמיוניים משתמשים במשפטים מורכבים יותר ובעלי אוצר מילים עשיר יותר, מאלה שאין להם בן לוויה.

הסיבה לכך היא כי הקטן שלכם בעצם צורך יותר תקשורת בפועל (גם אם זה עם, ובכן, מכונית צעצוע).

תמיד יש פרטנר למשחק

כמובן שאתם אוהבים לשחק עם הנסיך הקטן שלכם, אבל לא תמיד יש לכם את הזמן או את האנרגיה לכך. לעומת זאת, החברה הדמיונית של הבת שלכם, שירה, תמיד פנויה לשחק.

אבל אין סיבה שלא תוכלו להצטרף לכיף מתי שרק תרצו - בפעם הבאה, בדקו אם שירה רוצה לעזור לכם לנקות את חדר המשחקים (היי, זה שווה נסיון).

רכישת מיומנויות חברתיות

אף על פי שחבר דמיוני אינו אמיתי, האינטראקציה בין פעוטכם לבין חברו היא אמיתית עבורו. וככל שהילד מתרגל יותר בתחום מסוים, כך הוא יהיה בו טוב יותר.

מחקר שפורסם בכתב העת "Journal of Experimental Child Psychology" אישר זאת. דבר המצביע על כך שחברויות דמיוניות עוזרות לילדים עם יחסים אמיתיים בהמשך החיים.

בונוס נוסף? במצבים חברתיים, הילד שלכם מעמיד פנים שהוא מנהל דיון דו כיווני, זה עשוי לעזור לו להבין טוב יותר את הרגשות של אדם אחר.

בטחון עצמי גבוה

קל יותר לעמוד על שלכם כאשר יש לכם חבר לצידכם (דמיוני או לא).

חוץ מזה, החוויה יכולה לעזור לו להתאמן ולקבל החלטות ולהיות מנהיג ("בואי חני, אנחנו משחקים עם בובות היום!").

פיתוח יצירתיות

באוניברסיטת לה טרובה גם מצאו כי ילדים עם חברים דמיוניים הם מאד יצירתיים. לא מפתיע - זה דורש הרבה יצירתיות כדי לחלום שהדולפין עף, הולך, מדבר, מופעל על ידי כוח עליון מסתורי.

ועל פי הפסיכולוגית ההתפתחותית, מארג'ורי טיילור, יצירתיות זו צפויה להישאר עם הילד שלכם הרבה אחרי. "הדמיון הוא לא דבר שעובר כשאתם מתבגרים", היא מסבירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר