אומנות השכנוע

טיפ משנה חיים: אל תיתנו ביקורת; אם אתם חייבים - זו הדרך לעשות את זה | צפו

במסגרת התוכנית 'דבר ראשון' מתארח באולפן גלעד ווימן מנכ"ל דייל קארנגי בישראל | כיצד תרכוש ידידים והשפעה? | עשה ואל תעשה ביחס לחברים ומשפחה (השפעה)

בפרק נוסף במסגרת פינת "כיצד תרכוש ידידים והשפעה", התארח גלעד נוימן, מנהל דייל קרנגי בישראל, והציג טיפ מרכזי מהספר: "אל תמתחו ביקורת, אל תתלוננו ואל תאשימו".

הוא הסביר כי ביקורת מובילה להתגוננות: "כשמישהו מבקר אותך, אתה מתגונן... זה הורס את האמון והחיבור". המראיין הוסיף: "אנשים לא אוהבים להיות ליד מתלוננים, זה לא כיף".

המראיין נתן דוגמה באמצעות סיפור מהספר על רוצח שהצדיק מעשיו: "אם רוצח יודע להצדיק את עצמו, אתה חושב שמישהו יקבל ביקורת על טעות קטנה?".

הוא הבהיר כי גישה חיובית משנה את הדינמיקה: "כשאנחנו לא מבקרים, הראש שלנו מכוון לעזור... כשנכנסים לנעליים של השני, רואים את הדברים אחרת". לדבריו, כשנבנה אמון, ניתן לתת ביקורת בונה: "אנחנו מלמדים בקורסים איך לתת ביקורת שמחזקת, אבל קודם צריך חיבור".

המראיין סיכם: "זה מתחבר למאמר חז"ל 'אל תוכח לץ פן ישנאך, הוכח לחכם ויאהבך'. תגיד לו אתה חכם. בוא אליו במחמאה בשביל שהוא יוכל לקבל את הביקורת".

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (84%)

לא (16%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

3
יפה
מרדכי ינובסקי
2
Criticism it's not explained examples how to correct someone
Ploni
1
יפה מאוד ממש מעניין
יוני

אולי גם יעניין אותך:

עוד בפסיכולוגיה: