בפרק נוסף במסגרת פינת "כיצד תרכוש ידידים והשפעה", התארח גלעד נוימן, מנהל דייל קרנגי בישראל, והציג טיפ מרכזי מהספר: "אל תמתחו ביקורת, אל תתלוננו ואל תאשימו".
הוא הסביר כי ביקורת מובילה להתגוננות: "כשמישהו מבקר אותך, אתה מתגונן... זה הורס את האמון והחיבור". המראיין הוסיף: "אנשים לא אוהבים להיות ליד מתלוננים, זה לא כיף".
המראיין נתן דוגמה באמצעות סיפור מהספר על רוצח שהצדיק מעשיו: "אם רוצח יודע להצדיק את עצמו, אתה חושב שמישהו יקבל ביקורת על טעות קטנה?".
הוא הבהיר כי גישה חיובית משנה את הדינמיקה: "כשאנחנו לא מבקרים, הראש שלנו מכוון לעזור... כשנכנסים לנעליים של השני, רואים את הדברים אחרת". לדבריו, כשנבנה אמון, ניתן לתת ביקורת בונה: "אנחנו מלמדים בקורסים איך לתת ביקורת שמחזקת, אבל קודם צריך חיבור".
המראיין סיכם: "זה מתחבר למאמר חז"ל 'אל תוכח לץ פן ישנאך, הוכח לחכם ויאהבך'. תגיד לו אתה חכם. בוא אליו במחמאה בשביל שהוא יוכל לקבל את הביקורת".
0 תגובות