גדולי ישראל הוזמנו לחגיגות

"קול תורה" חוגגת 80 עם הכנסת ספר תורה; ומי לא הוזמן? 

ישיבת 'קול תורה' חוגגת 80 שנה בחנוכת ארון קודש והכנסת ס"ת, אך מי שכיהן כר"מ בישיבה במשך 38 שנים - הגרב"ש דויטש, לא הוזמן ורב השכונה הגר"ע אוירבך - הוזמן רק דרך הדואר (חרדים, ארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
היכל ישיבת 'קול תורה'. ארכיון (באדיבות המצלם)

ישיבת 'קול תורה' בירושלים חוגגת בשנה זו את שנת ה-80 להקמת הישיבה, הערב (חמישי) חוגגים בישיבה באירוע גדול ומפואר את חנוכת ארון הקודש החדש והכנסת ספר תורה שנתרם על ידי הנדיב בן ציון הייטנר מקנדה.

לאירוע הוזמנו גדולי ישראל וגדולי האדמו"רים שצפויים להשתתף בסעודת המצווה. כ"ק האדמו"ר מגור אף הגיע אתמול לכתיבת אות בספר התורה החדש.

במהלך התהלוכה ברחובות השכונה, יופיע הזמר אהרל'ה סאמעט על גבי משאית. רחוב הפסגה בשכונת בית וגן קושט עם תאורה ושלטים, כיאה לכבודה של התורה הקדושה.

אולם מתברר כי לצד שורת הרבנים שהוזמנו לקחת חלק בחגיגות בישיבה, בולטים רבנים שלא הוזמנו לאירוע.

כזכור, במסגרת המיתוג מחדש של הישיבה, שחלק מראשיה משתייכים ל'פלג הירושלמי', הורה ראש הישיבה הגרמ"י שלזינגר לגרב"ש דויטש לעזוב את הישיבה, לאחר 38 שנים בהן כיהן כר"מ בישיבה.

הגרב"ש דויטש עזב את הישיבה לפני כשנה, אך בישיבה עדיין מכהנים המשגיח הגרי"י בורדיאנסקי ואחיו הגרב"צ בורדיאנסקי, למרות השתייכותם לפלג הירושלמי, כשהגרב"צ משמש רשמית חבר מועצת של 'הפלג הירושלמי'.

ל'כיכר השבת' נודע כי מלבד הגרב"ש דויטש שלא הוזמן כלל לאירוע הגדול הערב, למרות ששימש 38 שנה כר"מ בישיבה, הגר"ע אוירבך, רב שכונת בית וגן המשמש כסגן נשיא הנהלת ישיבת קול תורה ונחשב כרב הפוסק בישיבה בכל הקשור לכשרות המטבח, הוזמן לאירוע הגדול בהזמנה בדואר - בלבד.

המשלחת שביקרה אצל גדולי הדור מכל החוגים ובכל הארץ דילגה על ביתו של הגר"ע אוירבך המתגורר ברחוב של הישיבה, רחוב הפסגה 54.

בשיחה עם "כיכר השבת" יש מי שמעריך כי "הסיבה לשליחת ההזמנה בדואר בלבד, באה להעביר ככל הנראה מסר לרב השכונה שלא יגיע לאירוע הגדול".

יש לציין כי הגר"ע אוירבך הוא בנו של מי ששימש ראש ישיבת 'קול תורה', פוסק הדור הגרש"ז אוירבך זצ"ל, ומאז פטירתו משמש כרב הישיבה בשאלות הלכתיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר