הגיע הזמן: מחקר טוען כי עוקצנות זו תכונה שטובה לאנושות

גם אנשים עוקצניים, פחות אוהבים כשהלעגנות מכוונת אליהם. זהו טבע האדם. אממה, מחקר בעל ערך רב טוען כי דיבור סרקסטי טוב לכל הצדדים הנחשפים אליו. ידענו שאנחנו עושים משהו נכון (אימון אישי)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מכירים את הקולגה הזו במשרד, שנדמה כי אין לה עצם בלשון, שזורקת לחלל הערות סרקסטיות שמעלות את חמתם ואת מפלס העצבים של כל חברי הצוות? מסתבר, שגלגולי העיניים הבלתי נשלטים שלכם ושלהם עשויים להיות טובים לכל הצדדים.

ראשית, בואו נבין מהו סַרְקַזְם: סרקזם הוא סגנון דיבור המתאפיין בעוקצנות (ואינו מקביל לציניות, כפי שרבים מאיתנו טועים לחשוב). להבדיל מהבעת הסתייגות מילולית גלויה, סרקזם נאמר במסווה של רצון תמים להעביר מסר או לחנך את הצד שאליו כוון.

מקור המילה ביוונית - סרקסמוס. מילה זו באה מהפועל סַרְקַזין, שפירושו "לקרוע בשר בשיניים", ובהשאלה, לדבר במרירות.

ובכן, מחקר שנערך לא מזמן מדגיש את היתרונות הבריאותיים המפתיעים שיש לעוקצנות, הן על האדם שמשתמש בה בדבריו והן על האדם שהיא מופנית אליו.

כדי להעביר ולהבין סרקזם, המוח צריך לחשוב בצורה יצירתית ומחוץ לקופסה. בכל פעם שאתם אומרים משהו לעגני או נחשפים לאמירה סרקסטית של אדם אחר, היצירתיות שלכם מגורה.

רגע, אבל יש קאץ': זה לא תמיד המקרה כשמדובר בסרקזם שבא לידי ביטוי באינטרנט, (הודעות וואצאפ, מישהו?) שם הוא לעתים קרובות מפורש שלא כהלכה, באופן פשטני יותר, בתדירות גבוהה מאשר בחיים האמיתיים, במציאות, שם הוא מאלץ את גלגלי המוח לפעול ביתר שאת.

אבל כל עוד זה לא קורה באופן מקוון, אתם יכולים להמשיך לספר ליעקב, שותפכם לחלל העבודה, כמה אדיב מצידו להשאיר תמיד את ספלי הקפה שלו בכיור. זה פשוט עשוי לעזור לשניכם לשחק אותה כהוגן במצגת ללקוח הגדול והכה חשוב, בשבוע הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר