"אבא, אבא"

6 דרכים פשוטות לעודד תינוק לדבר

אולי הפעוט המתוק שלכם כבר קרוב להגיד את המילה הראשונה שלו, אולי הוא כבר אמר "אבא" כמה פעמים. אתם ודאי רוצים לעזור לו למצוא את דרכו בשפה, אז הנה 6 עצות מקלינאית תקשורת (הורים, משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

יש לכם פעוט שנדמה כי הוא בכיוון של להתחיל לדבר. (אולי הוא כבר קרוב להגיד את המילה הראשונה שלו, אולי הוא כבר אמר "אבא" כמה פעמים). רוצים לעזור לו בחיפוש אחר דרכו בשפה? קלי ללונק, מרפאה בדיבור מניו יורק, מנדבת טיפים כיצד לעזור לילד הקטן שלכם לתקשר בעזרת מילים כמו שצריך:

רדו לרצפה

רדו לרמת הילד שלכם, באופן פיזי, כאשר אתם מדברים איתו ודברו איתו לאט ובשקט.

שנו את האינטונציה שלכם

לא, אתם לא צריכים להישמע כמו פסיכופתים כאשר אתם מזמזמים לו שיר, אבל שינוי הקול שלכם מלמד את הילד על משמעותן של מילים ומסייע לו להבדיל ביניהן לבין ביטויים שונים.

פרשו, הסבירו והגדירו

"זה" ו"זה" יכול להספיק כאשר אתם מדברים עם מבוגר אחר. אבל עם ילדים הכל מתחיל ונגמר בפרטים. אז אם הילד שלכם מצביע על הכבשים, אמרו: "אתה רוצה את הכבשים?" במקום: "הנה, תן לי לתת לך את זה".

דברו ברמה שלו

זה יכול להיות מפתה לספר סיפור בוגר על דברים שאתם עושים. ("אמא כל כך עייפה מהיום שלה במשרד שהיא מתמוטטת על הספה ולוקחת כוס יין".) אבל מוטב שתאמרו דברים קצרים וברורים - "יושב" או "מחליפה חיתול" - אם אתם רוצים שהקטן שלכם יבין אתכם ויחקה.

ואם כבר מדברים על חיקויים

כאשר הילד שלכם אומר משהו לא נכון (כמו "אנב"), הקפידו לחזור על זה לאט וכראוי. ("כן, מותק, ארנב").

שאלו שאלות פתוחות

במידת האפשר, הימנעו משאלות שלהן תשובה אחת בלבד. ("האם אתה רוצה את העיפרון האדום?") במקום זאת, כדאי לתת אפשרויות: "מה אתה רוצה, אדום או צהוב?" ואז לחכות שהילד שלכם יגיב עם התשובה שלו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר