לכבוד פורים?

מיליון שקל תמורת מידע מפליל על פייסבוק

ברשת הופץ סרטון בו נראה לכאורה בכיר בחברת 'טלאגרס' מציע מיליון שקל למי שיביא מידע מפליל על פייסבוק ישראל • אחד מחברי הקבוצה טען כי מדובר בפעולת 'פישינג' (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
העברת כספים (צילום: shutterstock)

לאחר המעצר המתוקשר באוקראינה של עמוס סילבר האיש שעומד בראש הפירמדה של 'טלאגרס' - מכירת סם באפליקציית ה'טלגרם'. כעת חבריו ושותפיו לקבוצה הפופולרית מתגייסים לעזרתו, ומציעים מיליון שקל למי שייתן להם מידע פלילי על בכירי 'פייסבוק' ישראל, שלדבריהם, הם העבירו את המידע למשטרה שהוביל למעצר חברם.

אחד מחברי קבוצת הטלגרם, שהוא משמש גם כדובר החברה וידוע בכינויו 'Punisher420', פרסם הודעה בה הוא חבוש מסכה ומאשים לכאורה את חברת 'פייסבוק' ישראל, כי היא גרמה לכך שהבכיר ייעצר בעקבות ההודעות הפרטיות, ופרטי המיקום שהיא העניקה למשטרת ישראל, שהצליחה לאתר אותו בקייב שבאוקראינה. יצוין, כי פייסבוק עשתה זאת בכפוף לצו בית משפט ובהתאם למדיניות השימוש שלה.

לאחר ההודעה החריפה שלו, הוא הודיע לחברי הקבוצה, כי הם מוזמנים לקחת חלק במשחק "חפש את המטמון", במסגרת המשחק הוא כותב, כי הוא מעוניין לראות את ראשי פייסבוק ישראל יושבים בכלא, בדיוק כפי שחברו, סילבר יושב בכלא.

ולכן, מי שיצליח להביא מידע שיש שם ראיה מוכחת לעבירה פלילית ע"י אחד מראשי פייסבוק, יזכה בפרס של מיליון שקל במטבעות קריפטוגרפיים, ואם ירצה יקבל את הכסף גם במזומן.

מנגד, אחד העוקבים כתב בפייסבוק כי "משטרת ישראל מבצעת פישינג שנועד לטרפד את גיוס כספי ההגנה שנועדו למשתמשי וסוחרי טלגראס, בשעות האחרונות מופץ סרטון ברשתות החברתיות שנועד לזרוע הסטריה ופילוג בקרב משתמשי וסוחרי טלגראס שהתחייבו להעמיד קרן למימון הגנה משפטית עבור 42 העצורים מהארגון".

"הניסיון לייצר מראית עין של שפע או אחזקה של מיליון שקלים במזומן הוא תרגיל חקירה מהישנים והמשעממים בספר מאחר ומצד חברי הארגון והנהלתו איש לא הפיץ הסרטון אין לנו אלא להניח שמדובר בעבודת משטרה מסרו היועצים המשפטיים המלווים את הנהלת הארגון".

פייסבוק לא הגיבה באופן רשמי לסרטון המוזר שנמצא כעת גם ברשת הפייסבוק עצמה וייתכן מאד ומדובר בכלל במתיחה פורימית לא מצחיקה במיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר