סערה באשדוד

השופטת, הפרשנות לנביא ושריפת הגופה

שופטת בבית המשפט באשדוד, השתמשה בפרשנות מוטעית לדברי הנביא שמואל כדי לטעון שהדבר אינט נוגד את כללי היהודי ולהביא לשריפת גופתה של ניצולת שואה (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

במהלך השבוע, נפטרה בעיר אשדוד ניצולת שואה ערירית. אנשי החברה קדישא החלו בהכנות להלוויתה, אולם אז הופיע עורך דין שטען כי ערך את צוואתה ורצונה היה לתרום את גופתה למדע ולשרוף את גופתה, ל"ע.

התברר כי מהבחינה הרפואית לא ניתן לתרום את גופתה למדע ועל כן השופטת החליטה לשמוע את דבר קרובי המשפחה. חלק מבני המשפחה של המנוחה הודיעו לבית המשפט כי רצונה המפורש של המנוחה היה כי גופתה תישרף ולשם כך היא עמדה בקשר עם הארגון המבצע את הדבר הנורא הזה.

סגנית נשיאת בית משפט השלום באשדוד, השופטת ענת אלפסי, קבעה כי יש לשרוף את הגופה משום שכך נשמע מצוואתה, שזהו רצונה.

אנשי החברא קדישא טענו מנגד כי הצוואה נלקחה כאשר המנוחה לא במצב בריאותי המאפשר שיקול דעת, אך עמדתם לא התקבלה.

בחברא קדישא אשדוד זועמים על ההחלטה אך בעיקר על הנימוק. לדבריהם, השופטת הסתמכה בקביעתה על פרשנות מעוותת שנתנה לנביא שמואל - פרשנות שהינה בניגוד לדעת פרשני המקרא - כאשר אמרה כי שריפת הגופה אינו נוגד את כללי היהדות, שכן לפי המקורות, גם שאול המלך הובא למנוחות בדרך זו.

הרב אלעזר הנפלינג שהופיע בבית המשפט אומר ל'כיכר השבת' כי זו "חוצפה שאין כדוגמתה מצד שופטת לקבוע כי על פי כללי היהדות מותר לשרוף גופות בעוד כל פוסקי ההלכה ללא שום יוצא מהכלל קובעים שמדובר באיסור חמור ביותר, ושלא שומעים לאדם המצווה כך".

לדבריו, "כל המפרשים מפרשים מה הכוונה בנביא שמואל והיא מצטטת את הנביא לפי הפרשנות הפרטית שלה, עורך הדין קבע שסיכוי לערעור לכן לא הגשנו ערעור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר