הסיוט נמשך

בהסכמה: בג"צ ביטל את מינוי הרב בן עזרא למבשרת

כבר למעלה מ-18 שנה מנסה הרב שלמה בן עזרא להיבחר לתפקיד רבה של מבשרת אך כל פעם ישנן בעיות משפטיות. לפני שנה הוא נבחר, אך שוב המינוי בוטל בבג"צ (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב בן עזרא (צילום: באדיבות המצלם)

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות ביטלה את תוצאות הבחירות לרב העיר מבשרת ציון וקבעה כי גוף הבוחר יתכנס שוב לבחור את הרב הראשי. ההחלטה הגיעה במסגרת הסכמה באולם בית המשפט.

כזכור, הרב שלמה בן עזרא נבחר לתפקיד בשנה שעברה, אך בג"צ עצר את כניסתו לתפקיד.

הבוקר (שני), בדיון בבית המשפט העליון, השופטת חיות דחתה את הטענות כנגד הרב בן עזרא וגוף הבוחר, אך קבעה כי גוף הבוחר יתכנס שוב לבחור את הרב הראשי.

מי שייצג את הרב בן עזרא הם עורכי הדין דודי הלפר ואשר אקסלרוד. ברבנות הראשית מעריכים, כי למרות הכינוס המחודש, הרב בן עזרא ייבחר שוב לתפקיד הנחשק.

כזכור, 18 שנה המתין הגאון רבי שלמה בן עזרא להיכנס לתפקיד רבה של מבשרת, אך לאחר שסוף סוף נבחר לתפקיד ברוב של עשרה קולות מתוך שישה עשר חברי גוף הבוחר, בג"ץ עצר שוב את המינוי.

השופט דוד מינץ קיבל לפני מספר חודשים את בקשת עו"ד אשר דל שביקש לצו ביניים עד למינוי והורה למדינה להשיב לטענות שעולות מהעתירה בתוך חודש ימים ועד אז לא להכתיר את הרב בן עזרא.

עו"ד אשד דל הסביר בשיחה עם "כיכר השבת" את עיקר הטענות ואמר: "בעבר בניסיון הראשון שלו להתמודד על התפקיד הרב בן עזרא כבר נתפש בקלקלתו ובג"ץ כבר קבע שהוא בחש מאחורי הקלעים במינוי מקורביו לאסיפה הבוחרת את רב העיר".

לדבריו: "הטענה היא שגם הבחירות הנוכחיות היו תפורות מראש כדי למנות את הרב בן עזרא ובהתאם לכך מונו אנשים לגוף הבוחר כדי לבחור בו. זה לא בחירות אמיתיות ולרבנים האחרים שהתמודדו לא היה סיכוי מול המהלך של הרב בן עזרא".

העותר. עו"ד אשר דל

כזכור, הרב בן עזרא נבחר לתפקיד בפעם השנייה, לאחר שבשנת 2000, לפני 18 שנה, הוא נבחר לתפקיד והגיע להודות למרן הגר"ע יוסף זצ"ל על התמיכה, אך בג"ץ פסל את הבחירות בשל ניגוד עניינים.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצ"ל הוציא פסק - עליו חתם גם זקן המקובלים רבי יצחק כדורי זצוק"ל - לפיו אסור להתמודד מול הרב בר עזרא, וכי התפקיד שמור לו עד שיתאפשר לקיים את הליך הבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר