אחרי הזכייה בפרס

ראיון ראשון; חיים ומירי ארנטל: "זה קידוש השם"

בני הזוג ארנטל, מספרים ל'כיכר השבת', בראיון ראשון מאז נודע כי זכו ב'פרס ישראל', על תחושותיהם כמייצגי הציבור החרדי בטקס יום העצמאות, ועל פסק מרן הרב אלישיב זצוק"ל לבנם החולה (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חיים ומירי ארנטל (צילום: מתוך אתר זכרון מנחם)

חיים ומירי ארנטל, שייסדו את עמותת 'זכרון מנחם' לזכר בנם שנפטר מסרטן, התרגשו היום (שלישי) לשמוע כי זכו ב'פרס ישראל' על 'מפעל חיים', כחלק מחגיגות יום העצמאות הקרוב.

בראיון ראשון, מיד בתום פגישתם עם שר החינוך שבישר להם על כך, הם מתארים ל"כיכר השבת" את תחושותיהם המורכבות, על הזכייה בפרס בשל העמותה שהקימו לזכר בנם מנחם ז"ל.

מתי נודע לכם על הזכייה?

"היום, באזור השעה 12 בצהריים, מחייגת אלינו הרל"שית של שר החינוך, ומבקשת מאיתנו לבוא לפגישה בשעה הקרובה עם בנט. אמרנו לה 'אנחנו מצטערים, אנחנו לא יכולים, כי אנחנו בדיוק בדרך לחיפה, לבית החולים רמב"ם'".

"ביקשנו ממנה שתתאם לנו פגישה לשעות הערב, היא אמרה 'בסדר, אני כבר חוזרת אליכם', וכשחזרה, אמרה שאנחנו חייבים לבוא עכשיו לפגישה, כי לשר החינוך יש בשורה מאוד משמחת ומרגשת לבשר לנו, והוא רוצה לעשות את זה באופן אישי".

חשבתם אי פעם שתזכו בפרס?

"ממש לא חלמנו לקבל פרס כל כך מכובד, אך יחד עם זאת אנחנו תמיד זוכרים שאנחנו בסך הכל שליחי ציבור של אלפי מתנדבים ומתנדבות, ולכן הפרס הוא לא רק שלנו - אלא של הפעילים בארגון לאורך כל שנות קיומו".

מתבשרים על הזכייה (צילום: תקשורת שר החינוך)

מעבר לזכייה הפרטית המרגשת, אתם חושבים שיש קידוש ד' בעיני החילונים, שחרדים זוכים בפרס?

"בוודאי, איזו שאלה. אני חושב", מסביר חיים, "שכל הארגון שלנו הוא קידוש ד'. כל הפעילות שלנו היא חינמית לגמרי, ואני עובד בארגון בהתנדבות מלאה, ללא קבלת שכר. אנחנו כ-29 שנים על המפה, ואנחנו מושיטים יד לכל מי שצריך, ללא כל הבדל".

אמרתם לשר החינוך שהכלל שלכם הוא "בלי פוליטיקה ודת", למה התכוונתם?

"התכוונו לכך שאנחנו מחנכים דורות של צעירים וצעירות להעניק לכל אדם, בלי להסתכל על המוצא שלו. אנחנו מעניקים סיוע לכל דורש, לחרדים, לדתיים, לחילונים, לדרוזים ולמוסלמים, בלי לקטלג אף אחד".

"עוד מעט יש בחירות בארץ, וכל אחד משכנע את האנשים להצביע דווקא למפלגה שלו. 'מפלגה' זה אותיות פילוג; כל אחד משכנע כמה השני רע והוא טוב - וזה נגד הכלל שלנו של אחדות לכן אמרנו לשר החינוך שאצלנו לא נכנסים לא פוליטיקה ולא דת. אנחנו לא מנהלים דיאלוג בנושאים האלו".

הארגון הוקם לזכרו של בנכם מנחם ז"ל. ספרו לנו עליו.

"מנחם היה הבן הבכור שלנו, שנולד לפני כ-44 שנים. כשהוא היה בן שנה, הוא חלה בלוקמיה, והיה חולה 14 וחצי שנים. הוא היה פנתר. הוא עבר השתלה מאחיו, והיו לו זיהומים קשים שאף אחד מהרופאים לא חלם שהוא יצליח לעבור אותם. בסופו של דבר, למרות כל הדברים הקשים שהוא עבר, הוא לימד אותנו מה זה כוח נפשי של בן אדם".

"ברגע שמנחם הבין שהוא לא יכול להיות יותר בריא, הוא אמר לרופא שיפסיק להילחם עליו, כי הוא רוצה למות בכבוד, וקיבלנו לזה אישור של כל גדולי ישראל ובראשם מרן הרב אלישיב זצ"ל".

מנחם ז"ל, עם הוריו (מתוך האלבום המשפחתי)

הפרס ניתן כחלק מחגיגות יום העצמאות, ובטח צפויות התקפות של קיצונים עליכם בגלל זה. מה אתם חושבים בענין?

"לפני שנתיים מירי נבחרה להדליק משואה ביום העצמאות, והרגשנו מעמד של קידוש ד' שאישה חרדית זוכה להכרה לאומית. אני זוכר שהלכנו יחד לניחום אבלים, יום או יומיים אחרי הזכייה, בתוככי השכונות החרדיות של ירושלים, וכולם קיבלו אותנו בעין יפה ואמרו למירי 'איזה קידוש ד' עשית'".

"אני עצמי", אומר חיים, "נולדתי ביום העצמאות, כך שזו בהחלט מתנה יפה מאוד ליום ההולדת שלי. האמת שאני לא מוצא בזה שום גריעותא שזה ביום העצמאות, אך גם בכל יום אחר הכבוד וההתרגשות היו אותו דבר. אפשר להבין שהמדינה החליטה שזה יהיה ביום העצמאות, זה יום חגה של המדינה".

האם אתם חושבים שהבחירה של שר החינוך בכם, באה גם מתוקף תפקידו כיו"ר 'הימין החדש', בניסיון לקרוץ לקהל בוחרים חרדים פוטנציאלי?

"ממש לא. הייתה ועדה שהחליטה על בחירת המועמדים, וזה נעשה בצורה מקצועית וישרה. מאוד התפעלנו מהשר בנט; לא חשבנו שנפגוש פוליטיקאי כל כך חם ומתעניין; ראינו שבצבצו לו דמעות כשהוא בישר לנו על הזכייה", מסיימים בני הזוג ארנטל את הראיון ל'כיכר השבת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר