פסטיבל מפה ומצה - בחג הפסח

חגיגת פסח משפחתית והיסטורית ב-12 אתרי מורשת ישראליים

בסימן "עבר בונה עתיד" יתקיימו מופעים לכל המשפחה; מפגשי סופר, הצגות לילדים, סדנאות, הפעלות מיחזור ופעילויות מלאכות קדומות • ללא תשלום (תיירות בארץ, שיווקי)

(צילום: יח"צ)

משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים מזמינים את הציבור הרחב לאירועי 'מפה ומצה', המחברים את קהל המטיילים לסיפורם של אתרי המורשת בצפון, בדרום, במרכז ובירושלים. הפסטיבל מתקיים זו השנה הרביעית ביוזמתה של שרת התרבות מירי רגב, מתוך מטרה להפכו למסורת ארוכת שנים.

הפסטיבל השנה יתקיים בסימן "עבר בונה עתיד". המבקרים באתרי המורשת ייהנו מאטרקציות שיחשפו את הילדים למקצועות שנעלמו, עבודות כפיים, בעלי מלאכה ועוד מלאכות רבות שחיברו בין האדם למקום ולאדמה עליה הוא חי.

אתרי המורשת בישראל הם בסיס התרבות וההיסטוריה שלנו כעם, שמירה על המורשת והכרת הסיפורים ההיסטוריים מאפשרים את השמירה על ההוויה הישראלית ואת הצמיחה והשגשוג תרבותיים. בפסטיבל 'מפה ומצה' שיתקיים בחג הפסח המבקרים יכירו את סיפורי המורשת הישראלית בצורה חווייתית ואינטראקטיבית שמתאימה לכל המשפחה ומחזקת את הקשר הבן דורי. באתרים יחכו לקהל סדנאות יצירה, סיורים מודרכים, מופעי מוסיקה, תיאטרון, תיבותבריחה, סדנאות יצירה, הפעלות מיחזור ומגוון הצגות ילדים.

מגוון הפעילויות יחכו לקהל המבקרים באתרים הפזורים ברחבי הארץ, מצפון לדרום. בכל אתר המבקרים ייהנו מפעילות מיוחדת שתספר את הסיפור של האתר עצמו, ההיסטוריה המרתקת, החוויות המרגשות ושלל סיפורים שמשמרים ומרכיבים את ההוויה הישראלית. האתרים המשתתפים בפסטיבל: מוזיאון בית שאן, נהריים בגשר, מוזיאון העיר חיפה, מחנה מעפילים עתלית, קיבוץ עין שמר, מתחם החאן של מוזיאון כפר סבא, מקווה ישראל, נחלת ראובן של בית ראשונים נס ציונה, בית מורשת יהדות תימן, מוזיאון גבעתי במצודת יואב, יד מרדכי, מתחם הקטר באר שבע.

הצגות מקוריות

בשני ימי הפעילות אתרי המורשת יתמלאו במשפחות וילדים שייהנו מהצגות מקוריות, עיבודים חדשים לסיפורי ילדים ולשירים שעליהם גדלנו, סיפורים על מיחזור וקיימות, על ירושלים ומורשת ישראל. כל אתר יציע למבקריו הפעלה ייחודית למקום, סיור, הפעלה, סיפור וחוויה בליווי מופעים אהובים של טובי התיאטרונים ומספרי הסיפורים: "אליעזר בן יהודה", "המשאלה הגדולה", "הנעליים של אדון סימון", "בגדי המלך החדשים", "אגדת חלם", "טיול מסביב לעולם", "מעבר לים", "ארץ עוץ לי", "פרח לב הזהב" ועוד הצגות רבות.

מתחם משחקים של פעם

לצד כל פעילויות אלה יתווספו השנה מתחמי פעילות שיהיו פזורים באתרי המורשת. מתחם מלאכות קדומות: נגריה גדולה, רפדיה, תפירה ומלאכות נוספות. מתחם משחקים של פעם: הילדים יסתכלו וילמדו וההורים ישחקו במשחקים הקלאסיים: גומי, קלאס, קפיצה בחבל, חמש אבנים ועוד רבים. מתחם חגי ישראל: מתחמי יצירה שיתקשרו לחג הפסח ועוד מתחמים היסטוריים רבים ומגוונים.

מתחם מלאכות קדומות

'מפה ומצה' אירועים מיוחדים ב-12 אתרי מורשת

חול המועד פסח, 23-24 באפריל 2019, ימים שלישי-רביעי, בין השעות 09:30-16:00

פרטים מלאים באתר www.mapaUmatza.co.il ו-בפייסבוק'המועצה לשימור אתרים'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר