זעם בחדרה

סוער: ראש העיר רוצה לפתוח עסקים בשבת

חמישה חודשים אחרי שנבחר לתפקידו, הודיע צביקה גנדלמן על כוונתו לפתוח עסקים בשבת, בפאתי העיר. בש"ס המקומית זועמים: "רשעות. נטרפד לו את החוק במשרד הפנים" (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

חמישה חודשים לאחר שנבחר לראשות העיר, ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן הודיע כי בכוונתו לפתוח בתי עסק נוספים בשבת בפאתי העיר חדרה, דבר אשר גרר תגובות נזעמות מצדה של סיעת ש"ס המקומית.

ראש העיר צביקה גנדלמן הצהיר על כוונתו להציג במועצת העיר שתתקיים בעוד כשבועיים, את הצעתו לפתיחת בתי עסק בימי מנוחה, באזורים מוגדרים בחדרה.

גנדלמן מבהיר כי הצעתו באה להשלים את חוק העזר לפתיחת בתי עסק בימי מנוחה, המתיר פתיחת בתי עינוגים ומסעדות בפאתי העיר, אותו חוקק בשנת 2014, אז גם ויתר על היכולת שלו לחוקק את החוק לבד ללא צורך באישור מועצת העיר.

בהודעת העירייה נכתב כי "לאור צורכי הציבור והבקשות הרבות של תושבים, מתכוון ראש העיר להפעיל את הסמכות הנתונה לו, ולהתיר בכפוף לאישור המועצה, את פתיחתם של עסקים נוספים בפאתי העיר: רצועת החוף, פארק נחל חדרה, אנרג'י פארק, כביש מס' 4, מתחם מיקס, יער חדרה, אזורי תעשייה, מתחם קאנטרי קלאב, הפארק המטרופוליני. שעות הפתיחה יהיו בהתאם לחוק הקיים ביחס לעסקים שפתיחתם מותרת בשבת, אלא אם ייתן ראש העיר היתר מיוחד לפתוח את העסקים עד לשעה מאוחרת יותר מהנקוב לעיל".

גנדלמן הודיע לקראת הישיבה כי הוא מוותר על משמעת קואליציונית, ויינתן חופש הצבעה בנושא: "כל חבר מועצה יצביע לפי צו מצפונו ולפי מה שהבטיח לבוחריו. זו דמוקרטיה במיטבה, ואני מאמין שבסופו של יום תתקבל החלטה שתשרת את כלל הציבור בחדרה".

בשיחה עם 'כיכר השבת', זועם יו"ר ש"ס בעיר בועז ביטון וטוען כי "אם ח"ו החוק יעבור, חדרה תראה בשבת כמו תל אביב וכמו כל הקיבוצים באזור".

"לא מדובר פה על בתי עינוגים או בתי קפה, מדובר פה על כל מערך של המסחר בשבת, ברגע שכל העסקים במתחמים יהיו פתוחים בשבת, שום שומר שבת לא יתקבל לעבוד ביום חול, אם לא יהיה מוכן לעבוד בשבת".

עוד הוסיף ביטון כי "גם אם ח"ו גנדלמן יצליח ברשעתו להמשיך את דרכו של יאיר לפיד בחדרה, אנו נטרפד לו את החוק במשרד הפנים. כל זמן שאריה דרעי יישאר שר הפנים, אנו נפעל בכל כוחנו שהוא לא יחתום על החוק שיפגע בקדושת השבת בחדרה, ואפעל שיטרפד את חוק השבת של גנדלמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר