שבוע לבחירות

אלפים בכנס בחירות של ש"ס בבנייני האומה

שבוע לפני הבחירות לכנסת ה-21, ש"ס קיימה הערב את כנס הבחירות המרכזי שלה בבנייני האומה בירושלים • הגר"ש כהן פרץ בבכי: "קמו אנשים שרוצים לחלל שבת, לעשות רפורמים" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש כהן ואריה דרעי, הערב (צילום: נועם רקקין פנטון / Flash90)

אלפי בני תורה התכנסו הערב (שלישי) בבנייני האומה בירושלים לכנס בחירות, שבוע לפני ההליכה לקלפי, כשבמרכז הכנס עמד החשש שבני תורה ספרדים יצביעו ל'יהדות התורה'. מנחה הטקס, הרב ישראל מאיר ביטון, הגדיר את אלו שלא יצביעו לש"ס כ" מכה רעהו בסתר".

בכנס השתתפו מאות רבני קהילות בראשות נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן וזקן הראשונים לציון הגאון רבי אליהו בקשי דורון, בניהם כאלו שנחשבו למעין 'אופוזיציה' בנושא חוק הגיוס והכותל הרפורמי ובראשם הגאון רבי יהודה כהן והגאון רבי ציון בוארון. כמו כן, גם הגאון רבי יוסף חיים אברג'ל הגיע לכנס, אחרי שבבחירות הקודמות אביו, הגר"י אברג'ל זצ"ל, תמך ב'יחד'.

חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף תקף במהלך נאומו את חבר הנהגת 'כחול לבן' ואמר: "לפיד הוא איש אכזר, הוא לא רצה שהחרדים יביאו ילדים לעולם, הוא גזר לקצץ את קצבאות הילדים. לא לפגוע בשום יהודי, שום יהודי הוא לא עמלק, אבל נזכור את הגזרות של האיש הזה, התתי"ם שלנו עמדו להיסגר".

"הסכנה של לפיד היום היא גדולה הרבה יותר, מדברים חלילה שהוא יהיה מפלגת שלטון" הוסיף הגר"ד יוסף.

כנס הבחירות, הערב (יעקב כהן)

נשיא המועצת הגר"ש כהן חתם בנאומו את הכנס. במהלך דבריו, הגר"ש פרץ בבכי. לדברי הגר"ש: "קמו אנשים שרוצים לחלל שבת, לעשות רפורמים, מה זה? איך לא כואב לנו? מי אנחנו? שהקב"ה נותן לנו לנשום כל רגע ורגע, לא חייבים לו?".

נשיא המועצת הוסיף: "ריבונו של עולם צועק עלינו, תראו מה רוצים לעשות, לחלל שבת ולרדוף את תלמידי הישיבות. הקב"ה מחכה לנו.

הגר"ש כהן התייחס לסוגיית בני התורה הספרדים המבקשים להצביע 'יהדות התורה': "הרבה אברכים, ראשי כוללים, מצלצלים לי, 'הכרת הטוב'.. שיש לך מצווה, מה זה הכרת הטוב?. ועוד, כל הכרת הטוב שלהם כולה מזויפת".

"אני רוצה להגיד גם למפלגות הרשעיות האלה" הוסיף הגר"ש: "אני מתפלל עליכם שהקב"ה לא יצליח אתכם. למה? אם ה' עשה שלא תצליחו זה מפני שהוא אוהב אתכם, שלא תחללו את שמו".

לאחר מכן נאם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי: "אף אחד לא יחסום אותנו, אנחנו נדאג שהמדינה הזו תהיה מדינה יהודית, ששם ה' ילך ויתקדש, נדאג שהמדינה הזו תהיה מדינה יהודית. אני לא רוצה לחשוב אם חלילה וחס ש"ס תיחלש, זה בידינו הדבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר