טור אישי

האויב האמיתי // גואל ועקנין

יהדות התורה יורדת לפריפריה. חשוב מאוד. זה חשוב כי הגיע הזמן שגם ביהדות התורה ידעו שיש פריפריה במדינת היהודים, אבל האויב האמיתי היא לא ש"ס אלא בנימין נתניהו (מאמרים)

גואל ועקנין | כיכר השבת |
ראשי 'יהדות התורה' (צילום: יהודה חיים, פלאש 90)

יהדות התורה יורדת לפריפריה. חשוב מאוד. זה חשוב כי הגיע הזמן שגם ביהדות התורה ידעו שיש פריפריה במדינת היהודים, כולנו תפילה שהביקורים שם יימשכו בכל ימות השנה ולא רק כשרוצים להכניס אצבע בעין של ש"ס.

במהלך השבוע שעבר נפגשתי עם יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל, עורך הדין מרק צל, איש נחמד המחזיק בהשקפת עולם פוליטית – מדינית ברורה מאוד. במהלך השיחה הוא הציג טיעון מעניין באשר לאחת הסיבות שבסופה של התמודדות ניצח טראמפ את הבחירות. "דונלד איננו פוליטיקאי, הוא איש עסקים והוא ניהל את ההתמודדות כמו איש עסקים ולזה לא התכוננו אנשי הקמפיין של הילרי קלינטון ולכן לא היתה להם תשובה" אמר עו"ד צל.

לא בדקתי אם האיש צודק, אבל אני חייב להודות שמדובר בטיעון מעניין. ברור לכל מנהל שיווק בחברה עסקית שלפני שמתחילים לגבש קמפיין עבור גיוס לקוחות חדשים, בודקים מה עם הלקוחות הקיימים והאם מוצו כל האלמנטים ובוצעו כל הפעולות הנדרשות כדי לשמר אותם וכדי שלא תהיה להם סיבה לערוק לשחקנים אחרים הקיימים בשוק. "שימור לקוחות" קוראים לזה. וכאן הבן שואל, את מה שמבין כל מנהל מתחיל בחברה עסקית ואת מה שהבינו טראמפ ואנשיו, לא מבינים ראשי מפלגת יהדות התורה?

מילא שמאיר פרוש זנח את המשימה החשובה ביותר במערכה הנוכחית שהיא השבת הבנים האובדים הביתה ועשה כל תצדקי כדי לנסות ולזנב בש"ס, עד כדי ניהול מרדף אחר קולות עמותת 'יחד' אני עוד יכול להבין. להבין אבל לא להסכים. האיש לוחם את מלחמת בנו שנקלע לקו האש מול ש"ס ומול חלק מאנשי דגל התורה בעיר אלעד וכנראה שלדידו כל האמצעים כשרים, גם כאשר מדובר בניסיון להחזיר לזירה את אלי ישי ששוויו האלקטוראלי נאמד בפחים קטנים ושמדובר באדם שהעביר מסר חינוכי הרסני בכך שהפנה עורף למרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה, שללא הגיבוי שקיבל ממרן זצוק"ל ומהם לאורך שנותיו בתפקיד יו"ר התנועה הקדושה, לא היה שורד אפילו רגע אחד.

אחרי הכל, לאף אחד לא היו באמת ציפיות ממי שהסתכסך עם מורו ורבו כ"ק האדמו"ר מבאיאן. סכסוך שגרר נתק של שנים. משכך, ברורה הזעקה הנשמעת ברחבי הרשת בדבר ציבור כלל חסידי שנפל לזרועות הימניות הלאומנית עד כדי אמירות בדבר חשיבות ההצבעה בבחירות למפלגת 'מחל' כדי להציל את שלטון נתניהו והימין. בהיעדר מנהיגות ואחריות וכשמנהלים פוליטיקה של נקמנות, זו התוצאה.

גואל ועקנין (צילום: מיכאל אבוטבול)

אבל התמיהה העיקרית היא כלפי הפלג הליטאי ביהדות התורה. אורי מקלב - מאז הבחירות המוניציפליות לא מפספס אף מיקרופון - זעק מעל כל במה אפשרית בדבר חשיבותה של האחדות ובאלמנטים החיוביים שהיא תשדר כלפי הציבור. "העם אוהב אחדות" טענו אלו שצידדו באחדות. אמת מה נהדר יהיה לראות את כל גדולי ישראל מכל החוגים והעדות על במה אחת הוסיפו אחרים. המכנה המשותף בין כל אלו היה אחד, כולם אנשי יהדות התורה. נקודה. גם אם יש טעם לפגם בהצבת נציג ספרדי במיקום לא ריאלי בעליל, על זה אין תלונות. התרגלנו. זו הרי דרכה של מפלגה זו בכל המערכות האחרונות, אבל ללכת ולהיכנס למעוזי תנועת ש"ס בפריפריה ולנסות לקושש משם עשרות או מאות קולות זו כבר חוצפה.

מעבר לרצון להזיק אלקטוראלית לתנועת ש"ס בראשות מרן הכהן הגדול שליט"א ועל הדרך לפגוע באמונת החכמים של יושבי הערים אשר בשדות, אין לכך כל סיבה אחרת. אם ביהדות התורה החסידית והליטאית מעוניינים להכניס לכנסת גם את ישראל אייכלר (פינדרוס מאן דכר שמיה), שתתכבד ותעבוד קשה כדי להחזיר את הבנים האובדים הרועים בשדות זרים, שדה הליכוד בואכה הימין החדש ושמא אף גרוע מכך לכיוון תנועת "זהות" מטעמי לגליזציה ושאר ירקות.

הפסיקו לירות בתוך הנגמ"ש. האויב האמיתי זה ביבי נתניהו, שמטעמי נוחות והישרדות פוליטית הוא קרוב יותר לסגור קואליציה עם גנץ ולפיד מאשר עם אוסף מפלגות קטנות (חוק הגיוס יוכיח). תתחילו כבר את מערכת הבחירות, תנהלו אותה כמו שמנהלים עסק, תפעלו לשמר את הקיים ואולי אף תצליחו להחזיר הביתה בנים אובדים. הניחו למי שמטפל בצרכים הרוחניים והגשמיים של הפריפריה לעשות את העבודה גם עכשיו. הניחו לאלו שמקבלים את בניהם ובנותיהם למוסדות החינוך ולא מתעללים בהם רק בגלל ארץ מוצאם.

סופו מעיד על תחילתו, לא אחדות היתה כאן, פלגנות ותו לא.

תמיד טוב לסיים מתוך ציטוט של משה גפני: "אנחנו חרדים לא מטומטמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר