קורצים לקנאים?

הבטאונים החסידיים נזכרו ב"גזירת גיוס בנות"

לאחר שבמשך חודשים רבים רק הקיצוניים טענו לקיומה של גזירת גיוס בנות, הבוקר, הבטאונים החסידיים - המודיע והמבשר, מדווחים על כך, כנראה בהשפעת הבחירות (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הפגנה נגד גיוס בנות. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לפני יותר משנה הופק סרטון סאטירי הממחיש באופן ביקורתי את החקירות הנערכות בלשכות הגיוס למועמדות לשירות צבאי שביקשו פטור מטעמי דת. המסר בסרטון שהופץ היה שצה"ל מקשה במתן הפטורים לבנות דתיות.

גם במגזר החרדי הוקמה ועדה מיוחדת לבדיקת הטענות על שינוי ביחס לבנות חרדיות בלשכת הגיוס, המסקנה שהתקבלה, כפי שפורסם ב'כיכר השבת', היתה שעל בנות חרדיות לשלוח את הפטור בפקס ללשכת הגיוס, ולא להתייצב בלשכת הגיוס.

אלא שהבוקר, ככל הנראה בהשפעת הבחירות ומתוך מטרה לקרוץ לקנאים, ולאחר תקופה ארוכה בה נושא גזירת "גיוס בנות" זכה להתעלמות מצד המיינסטרים החרדי, והקיצונים היו היחידים שטענו ל"גזירה", מתפרסמת ידיעה בעמודים הראשונים של היומונים החסידיים, 'המודיע' ו'המבשר' ובה 'תגלית' על היחס של הצבא לבנות דתיות.

העיתונים מדווחים על "כרסום ממשי בסטטוס קוו", תחת הכותרת "שערוריה: הצבא מחייב נערות שומרות מצוות להתייצב למבחן דתיות".

ב'המודיע' ו'המבשר' נכתב כי "המערכה ההיסטורית לגבי חוק גיוס בנות הועילה לשעתה ולדורות, אך בתקופה האחרונה חל כרסום ממשי בסטטוס קוו שנוצר בעקבותיה. כך עולה מפניות רבות של הורים מערים מעורבות וערי הפריפריה, המדווחים על פגיעה משמעותית במעמדן של בנות חרדיות ודתיות, אשר בשונה ממה שהיה קיים עד כה, מוזמנות ל'מבחן דתיות', המכונה בפי לשכות הגיוס של צה"ל 'ראיון דת', שמטרתו לבחון כל תלמידה לגופה אם היא אכן 'מספיק דתיה' כדי ליהנות מהפטור שמעניק החוק לבנות דתיות מפני חובת הגיוס לצה"ל, אשר כידוע פסקו מרנן ורבנן גדולי הדורות כי ענין זה הנו ב'ייהרג ואל יעבור'".

"אם בעבר היה די בהצהרה של כל בת באשר היא, שהיא שומרת שבת וכשרות בבית ומחוצה לו, כדי לפטור אותה מהגיוס לצה"ל, כיום המצב שונה לחלוטין, בעיקר בערים המעורבות ובאזורי הפריפריה", אומרים רבני הערים שפניות רבות בנושא זה הצטברו על שולחנם.

הבטאונים מתארים כי זה החל במקרים בודדים, "אבל לא יכולנו להתנגד לכך יתר על המידה, שכן הסטטוס קוו וגם החוק קובע שהפטור הנו לבנות שאינן נוסעות בשבת ושומרות כשרות", אך לדבריהם "בתקופה האחרונה אנחנו עדים לתופעה חמורה מאוד, בנות דתיות רבות שהצהירו כדת וכדין וע"פ החוק הצהרה שבהכרה דתית נקראות להתייצב בלשכת הגיוס, גם לאחר שהן מגישות תצהיר על כך שהן דתיות".

"מתוך הבנה שהדבר לא יעבור בשלום בירושלים ובבני ברק, הם מנסים לעשות זאת בעיקר ודווקא בערים מעורבות שבהם אין ריכוז חרדי משמעותי, מתוך מחשבה מוטעית שמהמקומות הללו הם יצליחו לכרסם אט אט במצב הקיים כבר עשרות שנים", נטען בהמודיע והמבשר.

סגן שר החינוך מאיר פרוש הסביר כי הסיבה לניסיונות המחודשים של צה"ל לגייס בנות דתיות וחרדיות, מקורה בפרשנות חדשה שהעניק בג"ץ לחוק הפוטר את הבנות הדתיות מגיוס לצבא, במסגרתה קובע בג"ץ כי גם לאחר החקיקה בנושא, לצה"ל עדיין קיים מרחב של 'שיקול דעת' שמאפשר לו להחליט אם לגייס בת שומרת תורה ומצוות, למרות ההצהרה שלה שהיא אכן כזאת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר