כל הנתונים

הסקר האחרון: לפיד מזיק לגנץ; ש"ס על גבול אחוז החסימה

שורת נתונים מעניינים עולים משני סקרים מקיפים במיוחד שהתפרסמו הערב; באחד מהם מידרדרת ש"ס לארבעה מנדטים בלבד, ומתברר כי כדאי לגנץ לסגת מהרוטציה ללפיד (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דרעי, בכנס ש"ס השבוע (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

שני סקרים שמתפרסמים הערב (חמישי) בערוצי החדשות, מגלים את מספר המנדטים בהם היתה זוכה כל מפלגה, לו הבחירות היו נערכות היום, ובמקביל חושפים את מידת הנזק שמיסב ח"כ יאיר לפיד ל'כחול לבן', סיעתו המאוחדת עם בני גץ.

תחילה מספר המנדטים: לפי הסקר של מינה צמח ומנו גבע בערוץ 12 כחול לבן הינה המפלגה הגדולה ביותר, עם 30 מנדטים (-2 ביחס לסקר הקודם), הליכוד נחלש מאוד, ל-26 (-2), העבודה מתחזקת ל-10 (+2), חד"ש-תע"ל 7, יהדות התורה 7 (+1), הימין החדש 6 (+1), ש"ס נחלשת ל-5 (-1), איחוד הימין 5, מר"צ 5, זהות 5, כולנו 5, ישראל ביתנו 5 (+1) ורע"ם-בל"ד 4 מנדטים.

תמונת הגושים בסקר זה: גוש הימין חרדים מוביל עם 64 מושבים בכנסת הבאה, וגוש השמאל עם 56 בלבד.

נתוני סקר מכון TNS שפורסמו בחדשות הערב של 'כאן', מגלים תמונה שונה מאוד ביחס למפלגות, אך לא באשר לגושים. ואלו הנתונים: הליכוד מתחזק ל-31, כחול לבן 30, העבודה 8, חד"ש-תע"ל 8 (+1), הימין החדש 6 (-1), איחוד הימין 6 (+1), יהדות התורה נחלשת ל-6 (-1), מר"צ 6 (+1), זהות 6, כולנו 5 (-1), ש"ס מידרדרת ל-4 (-2), בל"ד-רע"מ 4 (-1), וישראל ביתנו בסקר זה לא עוברת את אחוז החסימה.

הגילוי המשמעותי בסקר 'כאן', מגיע מהשאילה הבאה: "אילו בוטלה הרוטציה בין גנץ ללפיד, למי הייתם מצביעים?". מהתושבות לה עולה, כי במקרה שכזה היתה כחול לבן זוכה ב-3 מנדטים נוספים, ובשקלול שאר התוצאות כל גוש השמאל היה מתחזק ל-58 מנדטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר