רוחות מלחמה

איראן מאיימת: לא יהיה שקט לצבא ארה"ב

בתגובה לכוונת ארה"ב להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור, מאיימים באיראן בתגובה. שר החוץ האיראני הוסיף: "ארה"ב תיגרר לביצה באזור בגלל התמיכה בנתניהו" (בעולם)

משמרות המהפכה (צילום: שאטרסטוק)

ארה"ב איימה להכניס את משמרות המהפכה לרשימת ארגוני הטרור, והאיראנים נכנסו ללחץ. מוחמד ג'וואד זריף, שר החוץ האיראני, אף מצא דרך להאשים בזה את... נתניהו.

"ארצות הברית תיגרר לביצה באזור - בגלל אנשי הבית הלבן שתומכים בנתניהו", אמר היום (ראשון) שר החוץ האיראני, שהזהיר את ארה"ב.

מפקד משמרות המהפכה, מוחמד עלי ג'עפרי אמר היום, כי "אם ארצות הברית תגדיר אותנו כארגון טרור, לצבא שלה לא יהיה שקט במערב אסיה".

הוא הוסיף וכינה את התנהלות ארה"ב בנושא כ"טיפשית". באיראן אף איימו בתגובה כי יכניסו את צבא ארצות הברית לרשימה השחורה שלהם.

חבר הפרלמנט האיראני הבכיר, חשתמאללה פאלאחטפיישה, אמר כי הרפובליקה האסלאמית שוקלת גם היא להציב את צבא ארה"ב ברשימת ארגוני הטרור שלה. "אם משמרות המהפכה יוכנסו לרשימת ארגוני הטרור, אנו נציב את את צבא ארה"ב ברשימה השחורה של הטרור ליד דאעש", טען.

על פי דיווח אתמול בסוכנות הידיעות רויטרס מפי שלושה גורמים אמריקאים בכירים, ארצות הברית צפויה להכריז בקרוב על משמרות המהפכה האיראנים כארגון טרור. אם ההחלטה אכן תתממש, זו צפויה להיות הפעם הראשונה בהיסטוריה בה וושינגטון מסמנת צבא של מדינה אחרת כארגון טרור.

על פי הדיווח, ההחלטה נתקלה בביקורת עזה, שכן היא עלולה לפתוח פתח לממשלות אחרות להכריז על גורמים צבאיים ומודיעיניים של ארה"ב כארגון טרור. מחלקת המדינה האמריקנית, בכל אופן, צפויה להודיע על כך כבר בימים הקרובים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר