אנחת רווחה

בית משפט העליון הקפיא את הרס אוהל ציון מוהרא"ש שיק

בית משפט העליון דחה את עמדת המדינה והקפיא את ההחלטה על הרס המבנה מעל הציון. עו"ד טען כי לא ניתן לקיים את הסגולה של קריאת כל התהילים ללא סככה (חרדים)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
מתפללים בציון (צילום: Yaakov Cohen/Flash90)

בית משפט העליון דחה היום (חמישי) את מועד ביצוע צו ההרס למבנה שהוקם מעל ציונו של המוהרא"ש שיק, הצדיק מיבניאל.

בית המשפט המחוזי ובית משפט השלום קבעו כי יש להרוס את המבנה, אך החסידים לא התייאשו ועתרו לבית משפט העליון שקיבל את העתירה ודחה את עמדת המדינה.

על פי הפסיקה הקודמת, היו צריכים להרוס לאלתר ובאופן מיידי את המבנה מעל הציון, וזאת לאור העובדה שהוא נבנה ללא היתר.

עורך הדין נתן רוזנבלט, חסיד ברסלב שייצג את הרה"צ נחמן שיק שליט"א, בנו בכורו וממשיך דרכו של מוהרא"ש, טען בדיון כי המאבק איננו בדיני תכנון ובניה, וכי הלהיטות של רשויות החוק לכפות את החוק דווקא על מקום קדוש זה, נובעת ממניעים אחרים שאינם טהורים.

הוא טען לאכיפה בררנית בהביאו דוגמאות של עבירות בניה באותו איזור, שלא נכפו משום מה על ידי אותם גורמים ברשויות החוק.

עו"ד רוזנבלט עם הרב שיק בבימ"ש (צילום: באדיבות המצלם)

בנוסף הסביר כי הסגולה, אשר החסידים נוהגים בה, של קריאת כל ספר התהילים במקום - דבר שלוקח שעות, ובלתי אפשרי לעשותו ללא סככה ראויה ותנאים אלמנטריים.

כידוע, על הציון חקקו את הבטחת הרב בצוואתו: "אני מבטיח שכל בחור רווק וכל בחורה רווקה שיבואו כאן לקברי ויגמרו את כל ספר התהילים מהתחלה עד גמירה לזכותי - אזי אשתדל בכל מה שרק אוכל שימצאו את זיווגם. וזה הבטחה חזקה ממני".

אחרי הניצחון הזמני בבית משפט העליון, מסר עו"ד רוזנבלט בתגובה ל'כיכר השבת', "מצד אחד, אנו שמחים כי הצלחנו לשכנע את בית המשפט העליון, לבטל את החלטות בתי המשפט הקודמים בתיק".

"נדירים המקרים אשר בית המשפט העליון פוסק לטובת הציבור החרדי כנגד עמדת המדינה, ואני שמח שהצלחתי, יחד עם ידידי עו"ד קייס נאסר, להביא להימנות על אותם מקרים בודדים. אין לי ספק כי זכותו של המוהרא"ש, סייעה לנו ממרומים.".

עם זאת, הוסיף בתגובתו כי "מצד שני, השמחה היא זמנית, ולעת עתה עלינו להשקיע כוחות ותפילות על מנת להגיע לדיון בעוד חודש וחצי, עם אופק תכנוני מעשי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר