ערב חג החירות

שוחררו החרדים שהשחיתו את הצלב בנהר התשליך באומן

הצעירים החסידיים שהשחיתו את הצלב על יד 'נהר התשליך' באומן, שוחררו לאחר כחודשיים במעצר, עזבו את גבולות אוקראינה ועושים את דרכם לחגוג את חג הפסח עם משפחותיהם בארה"ב (חרדים)

יוחנן בלייך | כיכר השבת |
(צילום: אומן שלום)

ימים ספורים לפני חג החירות, שוחררו היום (רביעי) הבחורים החסידיים שנעצרו באוקראינה באשמת השחתת הצלב, הממוקם בנהר התשליך באומן.

כזכור וכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', שני הצעירים, שאינם חסידי ברסלב, תועדו שוברים את רגל הצלב שליד 'נהר התשליך' באומן, בשבת שבה שהו בציון רבי נחמן כחלק מנסיעה לקברי צדיקים.

לאחר שהרשויות לכדו אותם, הם נשפטו בבית משפט מקומי למאסר של כחודשיים, ובהמשך הוחלט לשלוח אותם למעצר בית בעיר אומן כאשר פעמיים ביום נשלחים צוותי משטרה לבדוק אם הם אכן נמצאים במקום, לאחר שבית משפט אסר את יציאתם מהמקום עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

כעת, לאחר התערבותם של עסקנים מקומיים, שוחררו הצעירים, שכבר עזבו את גבולות אוקראינה בדרכם לארצות הברית, שם יעשו את הפסח יחד עם משפחותיהם.

העסקן המקומי שלומי אלישע אומר ל'כיכר השבת' כי מה שצריך ללמוד מהמקרה האחרון שאורחים / חסידים שבאים לאומן צריכים לדעת כי "מסתכלים עלינו בזכוכית מגדלת על כל צעד ושעל בפרט בעניין סמלי הדת של המקומיים, ועלינו לכבד את אורחות החיים של המקומיים. כל התנהגות לא ראויה פוגע ביחסים של הקהילה המקומית לבינם".

שני הצעירים, שהסתייעו עד כה בעסקנים מקומיים ואחרים, ניסו בשלבים מסויימים לנצל את תקופת מעצר הבית ולהימלט מגבולות אוקראינה. על פי דיווח באתר 'אומן שלום', שני נסיונות כאלו התבצעו - אך בסופו של דבר הם נלכדו על ידי המשטרה.

בעקבות האירוע, עלה חשש לתגובות אנטישמיות מצד התושבים המקומיים. מי שביטא את החשש, הוא השגריר החרדי של ישראל באוקראינה יואל ליון שצייץ אז: "שמעתי את החדשות על מעשה הוונדליזם נגד צלב באומן".

"אני רוצה לגנות בתוקף את המעשה הזה, כמו גם כל פעולה נגד כל סמל דתי של כל דת. אני מקווה שהפרובוקציה הזאת לא תפגע בקיום של כל הקהילות באומן זו לצד זו בשלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר