"ניצחון וקוץ בו"

אחרי הניצחון: חשש בציבור החסידי מעליית מחירי הטיסות

הניצחון של הקומיקאי היהודי-אוקראיני בבחירות לנשיאות מעלה חשש בקרב חסידויות רבות המרבות להשתמש בקו קייב-תל אביב כי כעת מחירי הטיסות יתייקרו והזלזול יימשך (בעולם)

נוסעים חרדיים לאוקראינה (צילום: צילום ארכיון: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

הנשיא היהודי שנבחר באוקראינה, מעלה חששות בקרב חסידויות רבות, כי בעקבות קשריו עם המיליארדר איגור קולומויסקי, מחירי הטיסות לאוקראינה יאמירו, והזלזול בנוסע החרדי-חסידי יימשך ביתר שאת.

כזכור, אמש נבחר, ולדימיר זלנסקי בן ה-41, קומיקאי יהודי שניסיונו הפוליטי מסתכם בגילום דמותו של נשיא בתכנית טלוויזיה, לנשיא הבא של אוקראינה לאחר שניצח על פי כל התחזיות והמדגמים את יריבו, הנשיא המכהן, פטרו פורושנקו.

זלנסקי, נולד למשפחה יהודית בעיר קריבי ריה, כשאוקראינה עוד הייתה חלק מברית המועצות, והוא דובר רוסית ברמת שפת אם. עובדה זו תורמת לפופולריות שלו במזרח אוקראינה, אזור שרבים בו הם דוברי רוסית.

זלנסקי, בעל תואר במשפטים, אך לא עסק בתחום מעולם. זלנסקי אינו מסתיר את זיקתו ליהדות ואת העובדה שביקר בישראל מספר פעמים.

דא עקא, שעל פי הפרסומים באתרי החדשות בישראל, המנצח בבחירות באוקראינה הוא מקורבו האוליגרך המיליארדר הדתי איגור קולומויסקי, שעזב את המדינה ועבר להתגורר בהרצליה בגלל מאבקים עם הנשיא שהפסיד.

כעת, אחרי שהריץ לכאורה מהארץ את הקמפיין של הנשיא היהודי הנבחר - הוא ישוב להתגורר באוקראינה ויהיה בעל ההשפעה הגדול ביותר במדינה.

קולומויסקי, מחזיק במניות רבות של חברת התעופה הלאומית של אוקראינה, שלאחרונה הועלו טענות על ייקור המחירים לטיסות לאוקראינה בעקבות הביקוש הרב שיש לנסיעה לקברי צדיקים שם.

בכיר באחת החסידויות אומר ל'כיכר השבת': "במידה והייתה לנו תקווה להורדת מחירי הטיסות, בעקבות מגעים שאנחנו מנהלים מאחורי הקלעים, כעת אנחנו מבינים שהמשחק נגמר, וזה עבר למגרש של הגדולים ביותר".

אותו בכיר מוסיף ואומר: "גם חסידי ברסלב נמצאים בבעיה, עכשיו אין סיכוי שמחירי הטיסות לאומן בראש השנה יוזלו, אלא להפך הם רק יתייקרו, והחברה האוקראינית תוכל בשקט לעלות מחירים".

יצוין, כי נכון להיום המדינה היחידה מלבד ישראל בה מכהנים ראש ממשלה ונשיא יהודי היא אוקראינה, השגריר הישראלי במקום הוא יהודי חרדי לכל דבר ועניין. מה שמעלה חשש בקרב הקהילות היהודיות כי "תיאורית היהודים השולטים" תתגלה במלוא כיעורה ותעלה את האנטישמיות במדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר