צה"ל מאשר

האסירים מסוריה שוחררו בתמורה לבאומל

שני האסירים הסוריים, זידאן טויל וחמיס אחמד, שקיבלו חנינה לאחר החזרת גופתו של זכריה באומל ז"ל, שוחררו והועברו לידי הצלב האדום, במעבר קונטרה שבגולן, בדרך לסוריה (ביטחון)

מקום קבורת באומל (צילום: Hadas Parush/Flash90)

שני האסירים הסוריים ששוחררו לאחר החזרת גופתו של החייל הנעדר זכריה באומל ז"ל, חזרו הבוקר (ראשון) לסוריה, כך מאשר דובר צה"ל.

לפי הודעת הצבא, שני האסירים הסורים הועברו לידי הצלב האדום דרך מעבר קונטרה שברמת הגולן, בדרכם לסוריה.

האסירים ששוחררו הם זידאן טויל, תושב ח'דר בסוריה, שכלוא על עבירת הברחת סמים, עצור מיולי 2008 והיה צפוי להשתחרר ביולי 2019, וחמיס אחמד, פעיל פתח' ממחנה הפליטים ירמוכ בסוריה, שנתפס באפריל 2005, בגין ניסיון לבצע פיגוע הסתננות לבסיס והיה שפוט למאסר עד שנת 2023.

בתגובה לביקורת על המהלך, הבהיר גורם ישראלי בכיר כי "רק לאחר השבת גופתו של זכריה באומל ז"ל החליטה ישראל בימים האחרונים על שחרור שני אסירים כמחווה של רצון טוב. הנושא לא עלה מראש. ישראל פועלת ללא לאות להשבת השבויים והנעדרים ותמשיך לפעול תוך שמירה על ביטחון ישראל".

את השחרור אישר נשיא המדינה ראובן ריבלין, למרות ששרי הממשלה והקבינט לא ידעו כלל על פרטי העסקה ולא אישרו אותו.

מבית הנשיא נמסר: "משהגיע הנושא אל שולחנו של הנשיא ובשל הנסיבות, פנתה מחלקת החנינות של בית הנשיא לקבלת חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה לאישור המהלך. משהמהלך אושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה הפעיל הנשיא את סמכותו לחנינה על פי חוק יסוד נשיא המדינה".

ממשרד המשפטים נמסר כי "לנוכח מכלול עובדות ונסיבות המקרה הייחודיות, כפי שהדברים הוצגו בפני היועץ המשפטי לממשלה, נקבע כי בנסיבות העניין אין מניעה משפטית לפעול לשחרור בדרך הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר