טור אישי

ח"כים חרדים? כך תועילו לנו // הרב ישראל גליס

כולנו מצפים לשמוע את דרישות אנשי יהדות התורה, שבכנסת האחרונה לא דאגו דווקא לציבור החרדי. קחו משרדים שיש בהם תועלת לחרדים, ותראו שיהיה לכם 16 חברי כנסת (דעות)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
נציגי 'יהדות התורה' (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

בצלאל סמוטריץ' מלמד אותנו - מפד"ל חדשה וצורת דיבור שאנחנו, הדור הבוגר, לא רגיל לשמוע.

אנחנו נזכרים באנשי המפד"ל ההיסטורית יוסף בורג, זרח ורהפטיג, יצחק רפאל, משה חיים שפירא, אהרון אבוחצירא ואחרים, או יעקב נאמן ואחרים שלא היו אנשי מפד"ל. שפה של אנשים עם כיפה סרוגה.

סמוטריץ' מעביר אותנו שפה אלימה ולא שונה משפת ליברמן ודומיו. תשמעו את הדרישות שלו וצורת האיומים שלו, איפה "דברי חכמים בנחת נשמעים"?.

זה חינוך מתורת הראי"ה? זה חינוך ישיבתי? אני בטוח שהרבנים שתמכו בו טומנים את ראשם ופניהם בתוך כפות הידיים, אבל לא הייתה להם ברירה, זאת הייתה האפשרות היחידה לפני שכל רעיון המפד"ל נמוג לגמרי.

אולי יתעוררו הרבנים ויעמידו את סמוטריץ' במקומו ויאפשרו לרב רפי פרץ לעמוד בפרונט של המשא ומתן.

יותר מכובד ויותר מתאים לממשיך תנועת המפד"ל ההיסטורית.

• • • • •

מה היהדות החרדית צריכה לדרוש? כולנו מצפים לשמוע את דרישות אנשי יהדות התורה, שבכנסת האחרונה לא דאגו דווקא לציבור החרדי, לא בבריאות ולא בוועדת החלל וכדומה.

אולי הגיע הזמן שתדאגו לאותם אלפי זוגות צעירים שהצביעו במצוות רבותיהם ג' ומקווים שתיקחו את משרד השיכון במשרה מלאה, ותדאגו לזוגות צעירים, שזה ראשית הבעיה של הציבור החרדי?

בטיפול בחילולי השבת לא נחלתם הצלחה, בגיוס בני ישיבות אתם רק עושים שרירים, ובשאר מצוות הדת אתם חותמים על הסכמים והחותמים מולכם צוחקים עליכם...

אולי צריך לעצור את ההיסטוריה הזאת שחברי אגודת ישראל יושבים ליד עטיני השלטון בוועדת הכספים ולקחת משרד כלכלי או של רווחה שבהם מוסדות רבים וציבור גדול יוכלו לבוא ולומר "הושעתם אותנו".

מה יש לציבור החרדי עם ועדת החלל?

בזה שיש לכל אחד עוזרים רבים, זה טוב לעבודת שטיבל, לראות עשרות בני ישיבה מסתובבים במסדרונות הכנסת, בפרט בימות הקיץ, בתוך חברה חילונית... זה לא מוסיף כבוד ליהדות!

ומדוע צריך שר הבריאות כל כך הרבה עוזרים שהם מצוינים ועושים הרבה טובות ומקדמים דברים לציבור רחב, אבל זה כעבודת שטיבל.

הזעקה צריכה לבוא מלמטה, לכל מי שיש לו השפעה או שיחה עם רבותיהם של שמונת חברי הכנסת, שיביא בפניהם את הדברים ואת הזעקה.

קחו משרדים שיש בהם תועלת לציבור החרדי, ותראו שבבחירות הבאות יהיה לכם 16 חברי כנסת.

יש רק לציין בתקוה שחבר הכנסת יצחק פינדרוס שהוא איש מעש ייקח את הפרויקט של חרדים עובדים ויניף את זה קדימה, יש שם הרבה מה לפעול.

הקריאה צריכה לבוא גם לאנשי ש"ס שמתוך שמונת חברי הכנסת, חצי מהם חדשים שבאים עם כל המרץ כדי לפעול למען הציבור החרדי ומגיע להם שיקבלו משרדים שיוציאו את הציבור בני עדות המזרח מגל העוני ומחרפת רעב.

אני לא צריך ללמד את הרב אריה דרעי את מה לדרוש, אבל מותר להעיר הערה ולשאול איזו תועלת היה לציבור החרדי ממשרד הפנים?

במשרד הפריפריה נעשו פלאים ועדיף לשמור את הדברים בשקט בגלל עין הרע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר