פוטין עוקב?

דייג נורווגי גילה לוויתן עליו רשום "רכוש סנט פטרבורג"

דייגים נורווגים זיהו במימי הים לוויתן שהתנהג בצורה חשודה ובנוסף היה עליו רתמה הקשורה לצווארו, לאחר שהוציאו אותו מהים ראו את הכיתוב "רכוש סנט פטרבורג" (חדשות, בעולם)

לוויתן מתקרב לסירה (צילום: מתוך יוטיוב / Eric Mouellic)

היום (שני), מפרסם ה'מיירור' הבריטי, כי בכפר דייגים קטן בשם אינגה, מול חופי פינמרק, בצפון נורווגיה, קבוצת דייגים גילתה לוויתן מוזר עליו הייתה כרוכה רצועה עם הכיתוב הלא נתון לפרשנות: "רכוש סנט פטרבורג".

לאחר שהלוויתן החל להטריד את הספינה בה נסעו הדייגים, הוא עורר את תשומת ליבם בכך שהיה נראה שהוא רגיל לתנועות של בני אדם. לאחר שמשו אותו מהמים גילו, כי ככל הנראה מדובר בלוויתן מסוג בלוגה השייך לרוסיה וככל הנראה מבצע באזור ריגול רוסי.

למרות הסיפור הנשמע מעט מופרך, בתחילת שנות ה-80 ערכה ברית המועצות (רוסיה של היום) ריגולים עם יונקים ימיים, כמו דולפינים ואריות ים, כאשר גם לוויתן נכלל בתוך הריגול.

התוכנית של הצבא הסובייטי דאז, אמנם נסגרה, אך רק לפני שנתיים ב-2017 פורסם בכלי התקשורת העולמיים כי הרוסים חזרו לאמן יונקים ימיים.

מומחים טוענים כי בהחלט, יכול להיות שהלויתן שנמצא שייך לתחביב של פוטין לפתח את נושא היונקים הימיים שירגלו בשביל רוסיה במימי הים האדריאטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר