לאחר באומל

דיווחים ערביים: בדרך - עסקת שבויים נוספת עם סוריה

לאחר השבת גופתו של החייל הנעדר, זכריה באומל ז"ל, לאחר 37 שנה מנפילתו, מתפרסם דיווח על עסקאות נוספות עם הסורים על השבת גופות חיילים ישראלים בתמורה לשחרור אסירים (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ארונו של באומל בעת שנמסר על ידי הרוסים (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא בלונדון דיווח מפי מקורות במג'דל שמס, כי גורמים במשטר הסורי מסרו שעסקת חילופי השבויים עם ישראל טרם הסתיימה.

עוד דווח בעיתון, כי גופותיהם של חיילים ישראלים נוספים יימסרו לידי ישראל, זאת בתמורה לשחרורם של עוד אסירים סוריים בדומה לעסקה שנעשתה סביב גופתו של החייל הנעדר זכריה באומל.

בישראל עלתה ביקורת על כך שרק שבוע לאחר מסירת גופתו של באומל דווח על כך שישראל תשחרר שני אסירים סורים בתמורה וכי הדבר לא פורסם כבר עם הגעת גופתו של באומל טרם הבחירות.

הלווייתו של באומל. צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת

כזכור, שני האסירים הסוריים ששוחררו לאחר החזרת גופתו של החייל הנעדר זכריה באומל ז"ל, חזרו ביום ראשון לסוריה. לפי הודעת הצבא, שני האסירים הסורים הועברו לידי הצלב האדום דרך מעבר קונטרה שברמת הגולן, בדרכם לסוריה.

האסירים ששוחררו הם זידאן טויל, תושב ח'דר בסוריה, שכלוא על עבירת הברחת סמים, עצור מיולי 2008 והיה צפוי להשתחרר ביולי 2019, וחמיס אחמד, פעיל פתח' ממחנה הפליטים ירמוכ בסוריה, שנתפס באפריל 2005, בגין ניסיון לבצע פיגוע הסתננות לבסיס והיה שפוט למאסר עד שנת 2023.

בידי הסורים ישנם על פי הערכות מסוימות, גופותיהם של נעדרים נוספים מקרב סולטן יעקב ונעדרים נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר