כך תחסכו אלפי שקלים על הרכב הבא שלכם

מספר בדיקות מקדימות מאפשרות לכל אחד ואחת מאתנו למצוא רכב חדש עם אפס קילומטר אבל במחיר נמוך משמעותית מזה שמוצע על ידי היבואן. איך עושים זאת? הנה כל הפרטים

הוזלת המחיר באמצעות הוספת "יד" ברישיון הרכב (צילום: pexels)

רכב פרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל והמצב הזה לא עומד להשתנות בקרוב. בין אם הסיבות לכך קשורות להרגלי נסיעה, לכשלים בתחבורה הציבורית או לנוחות, אין ספק לגבי הפופולאריות של המכונית המשפחתית והאישית על כבישי הארץ. עם זאת, רבים עדיין לא מכירים את הדרכים הקיימות לחסוך בהוצאות על אחזקת הרכב ובעיקר על השלב שבו צריך לקנות אותו.

רוב אנשי המקצוע מסכימים שכיום הדרך הכי יעילה לחסוך אלפי שקלים על הרכב הבא היא לבצע עסקת 0 קילומטר. במילים פשוטות, מדובר על הוזלת המחיר באמצעות הוספת "יד" ברישיון הרכב: היות וכל בעלות קודמת מוזילה את מחיר המחירון, רכב עם 0 קילומטר שהיד הראשונה שלו רשומה על שם חברת הליסינג נמכר במחיר זול משמעותית בהשוואה לאותו רכב חדש שעובר ישירות מהיבואן לקונה.

אותו רכב, יותר זול

עסקאות 0 קילומטר צוברות פופולאריות כי הן מאפשרות לנהגים לנסוע על רכב חדש ולשלם עליו פחות. בפועל, השיטה מבוססת על עוולה צרכנית שבגינה מחירי יבואנים רשמיים גבוהים מאפשרים לחברות הליסינג להציע עסקאות מוזלות בלי שהן או היבואן יפסידו. כתוצאה מכך, המרוויחים העיקריים הם אלו שקונים כך את הרכב הבא שלהם.

חשוב לציין ש"היד הראשונה" שרשומה ברישיון כלל לא השתמשה ברכב ושמדובר ברכב חדש לחלוטין. המשמעות הכלכלית של אותה "יד" שרשומה ברישיון היא תאורטית בלבד ואין לה משמעות מבחינת חווית הנהיגה, תקופת האחריות או האבזור. יתרה על כך, זה גם ההבדל בין רכישת רכב בעסקאות 0 קילומטר לבין רכבי ליסינג או רכישת רכבים משומשים.

מה בודקים לפני שקונים?

בשביל לחסוך כסף על הרכב הבא צריך לבדוק את הפרטים הקטנים מאחורי כל עסקה. בהקשר הזה לא מספיק לבחור בעסקאות 0 קילומטר כאלה ואחרות, אלא מומלץ להיכנס לעובי הקורה ולהתייעץ עם אנשי מקצוע אובייקטיביים. במקביל, יש להגדיר את אופי השימוש הצפוי ברכב עוד לפני שקונים אותו ולמנוע עוגמת נפש.

בראש ובראשונה, יש לקחת בחשבון שמחירוני רכב משקללים הורדה של 14% בעת המכירה לרכב שנקנה בעסקת 0 קילומטר. אם מתכננים להחזיק ברכב זמן רב, אין הרבה משמעות לעניין ירידת הערך אבל בהחלט קיימים מקרים שבהם מכוניות 0 ק"מ מוצעות בהנחה שקטנה יותר מ-14% בהשוואה למחיר המחירון שלהן.

לבסוף, כדאי להשוות בין המחיר אצל היבואן לבין הגרסאות שנמכרות דרך חברות הליסינג ומומלץ גם לבדוק את תאריך העלייה לכביש. כך יודעים מתי האחריות נכנסת לתוקף ובאופן הזה גם משתמשים בנתונים הקיימים כדי לנבא את מחיר המכירה בעתיד.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר