האם המשקל שלך נקבע על ידי האישיות שלך?

סוגים שונים של טיפוסים קשורים לאופן שבו אנו מעריכות את עצמנו (הישגים, נתינה לאחרים, מראה גופני או אינטואיציה) ומשפיעים על רמות ההורמונים שלנו והרגלי האכילה. הנה מידע על שלושה מהם (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

הרימו את ידכן אם אחד מהתרחישים האלה נשמע לכן מוכר: אתן מתקיימות בעיקר על קפה וחטיפי אנרגיה כל היום ולאחר מכן מתיישבות לאכול ארוחת ערב ענקית וכוס יין בלילה. או בכל פעם שאתן נעשות אמוציונליות, מיד פונות לקופסת גלידה. על פי התזונאית המוסמכת והמטפלת הקוגניטיבית - התנהגותית, דנה ג'יימס, ישנם שלושה אבי טיפוס המגדירים את דפוסי ההתנהגות של נשים - כולל איך אנחנו אוכלות.

בספרה, "דיאטת אב טיפוס", היא מסבירה כי סוגים שונים אלה קשורים לאופן שבו אנו מעריכות את עצמנו (הישגים, נתינה לאחרים, מראה גופני או אינטואיציה) וכיצד הוא משפיע על רמות ההורמונים שלנו ועל הרגלי האכילה. וזה, בתורו, קובע כיצד אנו שומרות שומן בגוף. מסוקרנות? הנה מידע על שלושה אבי טיפוס שונים:

וונדר וומן - אשת הפלא: דוגלת בהצלחה והישגים ומצפה לטוב ביותר מעצמה ומהסובבים אותה. לעתים קרובות היא תדלג על ארוחות בגלל לוח הזמנים העמוס שלה. הורמון דומיננטי אצלה הוא קורטיזול, אשר יכול להוביל לשומן בטני, עייפות וחרדה. לאחת כזו, ג'יימס ממליצה על דיאטה בסגנון ים תיכוני עם כמות מוגבלת של פחמימות עמילניות (כמו אורז מלא וחומוס) ולא גלוטן או חלב. כמו כן, היא ממליצה על ירקות מרירים ועשבי תיבול טריים כדי לעזור לשקם את יותרת הכליה ולתגבר את תפקוד בלוטת התריס.

המטפלת: האישה הזאת נאמנה, מתחשבת ותמיד דואגת לאחרים. היא לעתים קרובות מחפשת מזון מהיר או מנחם כי היא עייפה או מסיבות רגשיות. היא נוטה לאחסן שומן בכל הגוף אבל בעיקר בירכיים ובזרועות העליונות. ההורמון הדומיננטי אצלה הוא אינסולין ואסטרוגן ודיאטה בסגנון פליאו (מינימום בשר אדום ואגוזים) יכולה לעזור לטפל בכך. גם המטפחים צריכים ללמוד איך להתחיל לבקש עזרה ולהביע את הצרכים שלהם במקום לתת עדיפות לאנשים אחרים, אומר ג'יימס.

השמימית: "נשית, גחמנית ומקסימה," האישה הזאת היא יצירתית וממקמת ערך גבוה על אינטואיציה. היא יכולה להיות רגישה מאוד למזון ועלולה לסבול מאלרגיות או מתגובות שליליות. נשים אלו הן לעתים קרובות רזות ודקיקות, וג'יימס מציע תוכנית מזון מקרוביוטית (פילוסופיית תזונה ואורח חיים תזונתי, המבוססת על תורות המזרח הרחוק, הדוגלת באכילה מתוך מודעות לגידול המזון ולצורת הכנתו ואכילתו, וכמו כן בהתאמתו לאדם המסוים) כדי לתקן רמות נמוכות של אסטרוגן להגביר את המיקרוביום במעיים. כמו כן, מומלץ לאישה זו ללמוד להוסיף לוגיקה לרעיונותיה במקום להסתמך רק על אינטואיציה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית