"עם הספר"

שיא ביריד של כל הזמנים ב'מוסד הרב קוק': מעל 17 אלף מבקרים פקדו השנה את יריד הספרים

יריד הספרים הותיק והפופולארי במגזר, שבר השנה שיאים חדשים, מעל 17 אלף מבקרים הגיעו ליריד (חרדים, שיווקי)

(צילום: באדיבות המצלם)

בסיומו של היריד המסורתי תפסנו את הרב יהודה רפאל, יו"ר מוסד הרב קוק, לשיחת סיכום קצרה. ביקשנו להבין מקרוב את התופעה שחוזרת על עצמה כבר עשרות שנים, ולא רק שאינה נחלשת עם הזמן אלא הולכת וגדלה משנה לשנה. בימים בהם רבים מספידים את עולם הספרים המודפסים ומדברים על העולם הדיגיטלי, מגיע יריד ספרי הקודש הענק הזה ומראה שהספר עוד חי וקיים.

הרב יהודה רפאל משתף אותנו בסיכום חוויות מהאירוע השנתי: היריד הוא נקודת שיא של תהליך ארוך. ההכנות ליריד מתקיימות על פני שבועות רבים – הלוגיסטיקה המדוקדקת, סיום של הוצאה לאור של ספרים חדשים, תיאומים ועוד. כל זאת כהכנה לימי היריד הסואנים: אלפי מבקרים מגיעים, מאות אלפי ספרים נמכרים, ומהמקום יוצאות עגלות קניה רבות, מלאות בספרי קודש שהם נכסי צאן ברזל. מלבד אלפי המבקרים שהגיעו פיזית ליריד, רבים וטובים הזמינו וממשיכים להזמין את ספרי מוסד הרב קוק דרך האתר ומוקד ההזמנות הטלפוני.

"כל זה מאוד מרגש," מוסיף הרב רפאל, "אבל מעל הכל מרגשת אותי תופעת הפסיפס האנושי הפוקד את היריד. האוכלוסייה המגוונת, כל הזרמים, כל העדות, כל הסגנונות - כולם יחד הופכים לשבוע אחד מאוחדים תחת הכותרת של עם הספר".

הרב רפאל מקצר את הראיון וממשיך לפקד על העשייה. גם בתום ימי היריד, העבודה טרם הושלמה - כעת יש לוודא כי אלפי המזמינים דרך האתר והמוקד הטלפוני יקבלו את הספרים בזריזות לשביעות רצונם. מחזה מרהיב לראות אלפי ארגזים היוצאים ממוסד הרב קוק ועושים את דרכם ללקוחות.

יריד הספרים של מוסד הרב קוק הוא הוכחה חיה ומרגשת לכך ש"עם הספר" לא שוכח את זהותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר